Publicerat September 19, 201015 yr Tjena alla jägare. Tycker om Randall knivarna och imorgon blir jag en stolt ägare av en Randall jakt kniv mod 4. Har läste en hel del om hur Randall knivarna startade länge sedan och hur utvecklingen fortsatte från Far till son. Bestämde mig för att göra en tema kniv med temat minne av Bob Randall, bland de kändaste knivarna i världen,. Bob Randall gjorde många knivar med naturlig horn som avslut så jag bestämde mig för att göra ungefär likadant. Kron hjort, mässing, vatten buffel horn, läder. Bladet av kolstål ca 9 cm långt. En lanyard så att det är lätt att jobba med kniven utan att behöva lägga den ifrån sig eller att den försvinner. Vad tycker ni? mvh Kimmo Lilja
Publicerat September 19, 201015 yr Jaadu superlativen börjar tryta eftersom alla dina knivar är såna konstverk och denna är ju inget undantag, riktigt vacker sak
Publicerat September 19, 201015 yr Den kniven får mig att tänka på när jag var liten och vi stannade till på Svinesund på väg till mina morföräldrar. Vi bodde i Göteborg och färden var lång så det var ett stopp på norska sidan. Där fanns det en souvenirbutik, med renskinn, skedar, och bl a knivar med horn. Tror jag har en osthyvel med skaft av horn. =) Oavsett så håller jag med föregående talare - det börjar tryta på lagret med superlativ... Men..."vill ha" känslan dyker upp så det säger väl en del. Eller?
Publicerat September 19, 201015 yr Ett ord VACKER Som skrivet ett par inlägg upp kan snart inte beskrivas i ord längre. Lasse
Publicerat September 19, 201015 yr Grymt snygg!!! Har ett bockhorn här hemma jag hade en liknande plan för... ...och det är nog en bra plan med tanke på hur snyggt det kan bli
Publicerat September 29, 201015 yr Jäkligt Snyggt kimmo. Man ser verkligen var inspirationen kommer ifrån. Seved