Publicerat September 20, 201015 yr Går i vapenköpartankar och har fastnat för en Ruger mod. 77 Hawkeye. Vapnet är tänkt att fungera som "allt i allo", dvs. allt ifrån älgjakt till toppfågel. Kalibern blir 308 win. Jag kan dock inte bestämma mig för om det ska bli syntetstock eller valnötstock. Syntetstock och rostfritt är ju väderokänsligt och lättskött men hur länge kommer man att trivas med en svart "plaststock". Jag befarar att känslan i ett vapen med syntetstock kanske inte är densamma som med en gedigen valnötsstock? Hur resonerar ni? Åsikter?
Publicerat September 20, 201015 yr Själv har jag både bössor med trä och med syntet visst trä är snyggare men nu då ny bössa skulle inhandlas så blev det syntet och valde det för det är inte väderkänsligt och man behöver inte fundera så mycket på vara rädd om stocken utan jag vill kunna använda den utan fundera på om den blir repig den dagen man blir less på syntet kan man ju köpa en trästock
Publicerat September 20, 201015 yr Jag är vän av syntet. Jag hade däremot inte velat ha rostfritt på vapnet.
Publicerat September 20, 201015 yr Ta en gyllene kompromiss! Laminatstock!! Rugers laminat är trevliga.
Publicerat Oktober 16, 201015 yr Valnöt för fan! Inget jävla "plastaskit" som Kjell i Ullared skulle sagt.
Publicerat Oktober 16, 201015 yr Numera är valnöten dedikerad till finmöblerna som stannar inomhus...