Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Björnbajsinv. i Norrbotten

Featured Replies

Publicerat

Tja!!

Jag har då skickat in en påse björnskit från Karungi/Tornedalen.

Publicerat

Försökte mig på dela ut påsar i jaktlaget... Tyvärr väldigt dålig respons ca 4 av 13 tog emot påsar dom andra vägrade ta emot påsar :S Dåligt tycker jag man kan ju faktiskt ta och hjälpa till själv har jag nog skickat in 5-8 påsar och några till har skickat in från laget i allafall :D

Publicerat

Har inte sett var jag kan få tag på påsar, men har och andra sidan bara sett en skithög. Mycket spår efter deras framfart, men dom verkar skita någon annanstans.

Publicerat

Hittar man inget kan man ju skita i påsen själv o skicka in, bara på skoj :)

Publicerat
Har inte sett var jag kan få tag på påsar, men har och andra sidan bara sett en skithög. Mycket spår efter deras framfart, men dom verkar skita någon annanstans.

Många jakt och fiske butiker har påsar och fler ställen http://www.bd.lst.se/rovdjur/default.aspx?propID=10014155

Här kan du kolla vart du hittar påsar :)

Publicerat
Försökte mig på dela ut påsar i jaktlaget... Tyvärr väldigt dålig respons ca 4 av 13 tog emot påsar dom andra vägrade ta emot påsar :S Dåligt tycker jag man kan ju faktiskt ta och hjälpa till själv har jag nog skickat in 5-8 påsar och några till har skickat in från laget i allafall :D

Varför ville de inte ta prover??? :)

Det är viktigt att vi ser över alla våra djurstammar och ser till att vi har rätt avskjutning.

Publicerat
  • Författare

Det är dåligt intresse hos oss oxå. :) Det har knappts nämts hos oss trots att vi har viltvårdsansvarig och 7 hundförare och något ser väl hundförarna när dom knallar runt i marken. :D

Publicerat
Många jakt och fiske butiker har påsar och fler ställen http://www.bd.lst.se/rovdjur/default.aspx?propID=10014155

Här kan du kolla vart du hittar påsar :)

Det där var ju nästan humor. Om man kollar Piteå eller Boden så kan du få tag på påsar på mackar och affärer, i Luleå var det bara en massa namn på privatpersoner (som jag inte har en aning om vilka dom är). Undrar just hur resonemanget har gått där.

Publicerat
Varför ville de inte ta prover??? :rolleyes:

Det är viktigt att vi ser över alla våra djurstammar och ser till att vi har rätt avskjutning.

Var flera olika skäl... en del ville inte peta i det för det var äckligt och en del var helt ointresserad av ställa upp... Dom vill inte ha björnen där alls och då kan jag tycka att man verkligen ska ställa upp för få reda på hur många björnar som finns på marken ;)

Publicerat
Var flera olika skäl... en del ville inte peta i det för det var äckligt och en del var helt ointresserad av ställa upp... Dom vill inte ha björnen där alls och då kan jag tycka att man verkligen ska ställa upp för få reda på hur många björnar som finns på marken :)

Om de tycker bajs är äckligt hur sjutton klarar de av att ta ur och sota djur då?

Vill man ha ökad avskjutning så gäller det att samla in så mycket prover som möjligt så man kan påvisa att stammen är så pass stor som den faktiskt är.

Märkligt... :D