Publicerat September 20, 201015 yr Jag undrar var man kan få tag i denna bössa i Sverige M96 6.5x55 M38. Är det hemvärnet som kanske har tillgång till dem och hur går man tillväga för att få den bössa för bara prick - skjutning? Mv. K.J
Publicerat September 21, 201015 yr Jag undrar var man kan få tag i denna bössa i Sverige M96 6.5x55 M38. Är det hemvärnet som kanske har tillgång till dem och hur går man tillväga för att få den bössa för bara prick - skjutning? Mv. K.J Har inte hemvärnet gått över till AK4 helt och hållet nu? Så dessa lär ju redan vara utsålda/utskrotade isåfall. Så det är nog privat som gäller, brukar vara billiga, varför just en sån och inte en äldre M96 lika gärna, är ju samma bössa i princip?
Publicerat September 21, 201015 yr Kolla på höstens auktioner, exempelvis Widforss och Walter Borg mfl.
Publicerat Januari 12, 201115 yr Författare Kolla på höstens auktioner, exempelvis Widforss och Walter Borg mfl.
Publicerat Januari 15, 201115 yr M/38 har en mer "för jaktändamål" lämplig längd men kvalitén torde vara högre i en m/96 tillverkad i Oberndorf eller Eskilstuna. Hva´s m/96 som gjordes under kriget höll inte samma klass såvitt jag hört. Skulle gärna velat ha en original m/96 för bana själv..Ytterst charmiga med sitt raka slutstycke och därtill välskjutande..
Publicerat Januari 15, 201115 yr M/38 har en mer "för jaktändamål" lämplig längd men kvalitén torde vara högre i en m/96 tillverkad i Oberndorf eller Eskilstuna. Hva´s m/96 som gjordes under kriget höll inte samma klass såvitt jag hört. Skulle gärna velat ha en original m/96 för bana själv..Ytterst charmiga med sitt raka slutstycke och därtill välskjutande.. Rakt slutstycke?
Publicerat Januari 15, 201115 yr Rakt slutstycke? Nog det raka handtaget som menas. Och Hemvärnet gick över till AK4 för många år sen.
Publicerat Januari 15, 201115 yr Nog det raka handtaget som menas. Och Hemvärnet gick över till AK4 för många år sen. Naturligtvis