Publicerat September 21, 201015 yr Har länge sökt en stock till min R700 och har via Boyds hittat en laminatkolv jag gillar. Frågade för längesedan och fick då tips om McMillan men avstod då på grund av att posten returnerar vapendelar till ursprungslandet. Nu hägrar som sagt en laminatkolv från Boyds och då sitter jag igen med nya frågor. Sökfunktionen på JS och Robsoft fick mig att bli något mer hoppfull men ändock inte säker. När min stock från Boyds anländer till sverige kommer då posten att returnera paketet till Mr Boyd? Har reglerna ändrats eller vad gäller. Svaren vid mina sökningar har varit något tvetydiga. Någon som vet bättre? Har inte beställt än. Tack på förhand! /M
Publicerat September 21, 201015 yr Författare Oj, precis efter att jag postat min fråga hittade jag detta på RS. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=20...posten#p1174378 Väcker iofs nya frågor. Kan man välja annan "transportör" än Posten då varan anländer sverige? Hur skulle man i ett sådant scenario gå tillväga?
Publicerat September 21, 201015 yr Kolla med postterminalen på din ort för dom är visst på gång att återuppta denna verksamhet.
Publicerat September 21, 201015 yr En kolv är inte ett vapen och således inte en licenspliktig vapendel,ser inga problem med att få hem kolvar från utlandet. /Mike
Publicerat September 21, 201015 yr Posten tar vapentransporter till den 31/12 i år. De har gått med på att låta så ske från den 1/9 så det är bara att skicka hur mycket du vill. Dessutom är ju kolven inget vapen så det hade i vilket fall inte varit något problem. Handla på, det gör jag
Publicerat September 21, 201015 yr Författare Så var det beställt från Boyds. Återstår att se hur mycket drop-in deras stockar är. Gillar färgerna i denna laminatkolven, så jag väntar med spänning på att se hur den ser ut när man har den i handen (om den nu inte studsar hos Posten) Passformen kvittar väl kanske då den ändå ska lämnas in för bäddning i samband med montering av systemet.
Publicerat September 22, 201015 yr Trevligt, ska beställa själv framöver till bössan jag precis köpte. En Husqvarna 146 i 9,3x57 som ska begåvas med ny laminatkolv,,
Publicerat Oktober 13, 201015 yr Så var det beställt från Boyds. Återstår att se hur mycket drop-in deras stockar är. Gillar färgerna i denna laminatkolven, så jag väntar med spänning på att se hur den ser ut när man har den i handen (om den nu inte studsar hos Posten) Passformen kvittar väl kanske då den ändå ska lämnas in för bäddning i samband med montering av systemet. Hej Har du fått stocken från Boyds? i så fall hur lång tid tog leveransen? Har själv beställt en i veckan.
Publicerat Oktober 13, 201015 yr Författare När jag la beställningen så var stocken restad i Boyds lager, glädjande nog gick det knappt fyra dagar innan jag fick ett mail som sa att beställningen var packad och på väg med United States Postal Service. Deras hemsida lät dock inte berätta att stocken fanns åter i lager, men min stock var iallafall på väg. Vidare var USPS väldigt duktiga på att informera mig vilka steg leveransen passerat och det funkade superbra ända tills den nådde svenska posten Till stort förtret fick jag själv söka infon som sa att man försökt leverera paketet på min hemadress i torsdags (Det var först då jag kunde söka vart mitt paket befann sig via postens spårningstjänst, och de "Label Number" mitt paket fått i USA.) i förra veckan, blev något överraskad då jag väl kom hem och inte fann någon form av avisering som sa att man försökt leverera paket till mig. På fredagen upprepades proceduren varför jag surnade till och ringde till posten. Då jag jobbar med logistik förklarade jag min besvikelse över att dom inte aviserat sina leveransförsökt på något sätt. Inget SMS, ingen avi, inga telefonsamtal men fick iallafall beskedet att mitt paket fanns att hämta på lokala postterminalen i byn. Medtag "Label number" och identifikationshandling så får du ditt paket var beskedet utan någon som helst ursäkt för sin bristande information. Vad som ytterligare förvånade mig att det tog två dygn innan mitt pakets "Label number" blev sökbart via svenska postens trackingtjänst. Det var egentligen först då som jag fick besked vart mitt paket befann sig. Tyvärr har jag inte haft möjlighet att hämta ut paketet men allt som allt tog det knappt 14 dagar för min beställda stock att nå sverige. Och det verkar inte som man haft några synpunkter på att släppa in paketet i landet heller. Mitt råd till hugade spekulanter än sålänge är följande, skynda att fynda. Att det funkade att handla hos Boyd råder det ingen tvekan om, men jag väntar spänt på att få se och känna den "Finished" kolv jag beställt. Hoppas hinna hämta ut den under morgondagen! Sen lär det väl dröja ett tag innan någon kompetent person får ta sig an montering och eventuella följduppdrag jag har på gång innan den uppdaterade bössan ska få träda i tjänst. Nu under säsongen får jag med försiktighet förlita mig på den sladdriga orginalkolven bössan bär.
Publicerat Oktober 13, 201015 yr Det var ju bra att höra att det gick bra att få in den utan problem. Jag beställde i söndags och på måndag när jag loggade in på Boyds hemsida så var statusen ändrad till shipped, men jag har inte fått något tracking number vad jag kan se hur fick du reda på ditt? Jobbar själv med logistik och blir irriterad när det brister i info.
Publicerat Oktober 13, 201015 yr Författare Det var ju bra att höra att det gick bra att få in den utan problem.Jag beställde i söndags och på måndag när jag loggade in på Boyds hemsida så var statusen ändrad till shipped, men jag har inte fått något tracking number vad jag kan se hur fick du reda på ditt? Jobbar själv med logistik och blir irriterad när det brister i info. I orderbekräftelsen, shipping conf. får du ett Label number som innehåller några bokstäver och slutar på US. Den siffer och bokstavskombinationen kan du söka på i svenska postens söktjänst. I mailet du bör ha fått som bekräftelse på att din vara skeppats finns i botten på mailet en länk som du kan klicka på för att söka hur långt USPS kommit i hanteringen av ditt paket. För övrigt i de mailet du får ditt Label number. Du kommer till söktjänsten hos USPS. Lycka till
Publicerat Oktober 16, 201015 yr Författare Så var det beställt från Boyds. Återstår att se hur mycket drop-in deras stockar är. Gillar färgerna i denna laminatkolven, så jag väntar med spänning på att se hur den ser ut när man har den i handen (om den nu inte studsar hos Posten) Passformen kvittar väl kanske då den ändå ska lämnas in för bäddning i samband med montering av systemet. Lyckades hämta ut paketet på posten i torsdags, klarade hålla mig tills fram på eftermiddagen innan jag öppnade och upptäckte följande stock inpackad i papp Blev lite orolig då färgen på stocken sa mig att något blivit fel så jag började leta efter modellbeteckning eller något som berättade vad det var för variant. Fann inte många ledtrådar så den fick vänta tills jag kom hem och kunde göra nogrannare mätningar. Till min stora glädje verkade det vara rätt modell för att passa till min bössa varför jag plockade plastmöget ur skåpet och med skjutmåttet i högsta hugg började mäta Alla mått verkade stämma, utom på ett ställe. Patronluckan i botten på lådan lär bli ett problem då syntetstocken är marginellt tunnare upp mot toppen på lådan än vad laminatstocken från Boyd är. Iallafall ur perspektivet att underbeslagets "drop-in" lämnar mer material utanför stocken i laminatkolven, än på orginalsyntetskitet. Har inga planer på att montera själv då skrotet ska in och plastbäddas, monteras, och gängas hos en kompetent smed innan det blir dags att bryta sten igen i ny skepnad Initialt känns stocken precis som jag önskade att den skulle göra, stadigare och solidare men ändå lätt. Att färgen blev fel överlever jag även om den ljusa varianten föll mina ögon bättre i smaken. Men jag orkar inte returnera och vänta på ny leverans så den får stanna hos mig. Funderade lite över vad jag ska göra för att motverka glattheten då det slog mig att "grip-tape" till skateboards borde göra susen. Man kan klippa till önskat mönster och sedan plättlätt klistra på plats där man vill ha mindre halkigt grepp. Dock får det vänta tills det är plastat, inpassat, gängat, och klart! Min erfarenhet av laminatkolvar är inte stor, men den som nu ligger bredvid mig känns ruskigt bra och till ett pris jag absolut kan acceptera. Undrar nu bara vad en kompetent smed tar för att utföra de arbete som återstår? Man får vad man betalar för, och jag tror att bössans kapacitet kommer att öka markant med en stadigare laminatkolv än plastskiten den nu får dras med. Om inte annat så ska det bli spännande att se när den gör premiär på skjutbanan i ny skepnad. Då kommer pipan att vara något kortare, prydd med dämpare, plastbäddad och i ny stock varför före och efter jämförelsen kan te sig något löjlig...