Publicerat September 21, 201015 yr Hallåj på er. Tänkte göra ren mekanismen på min hagelbössa. Kan man spraya typ bromsrengörning/brakeleen för att få bort allt skit och gammal olja? borde väl inte vara nå problem.
Publicerat September 21, 201015 yr Du riskerar att få ännu mer skit som rinner runt inne i mekanismen, det är inget bra, om pangen är rejält gammal/skitig är det alltid rekommenderat att lämna in den till vapentekniker för kontroll/rengöring. Om du har fått av kolven dvs med mekanismen exponerad är det helt ok att köra med brakeleen. Om du med brakeleen på trasa vill ta bort sådant som är på utsidan är det helt i sin ordning, se bara till att inte ta på flamhärdning om sådan finns, den försvinner gärna då. /Christian
Publicerat September 21, 201015 yr Författare Asså jag har plockat bort kolven så allt är ju helt öppet så att säga. Men man ska kanske vara försiktig ändå.
Publicerat Oktober 21, 201015 yr Asså jag har plockat bort kolven så allt är ju helt öppet så att säga. Men man ska kanske vara försiktig ändå. Hej,risken är att det blir lite för rent,det kan börja kärva,brääkleen tar ju bort allt vad fett o smörja heter. Allt ska ju vara anoljat,inte inoljat. Jag har också använt brääkleen,sen blåst rent med tryckluft. Efter det så har jag sprayat med vapenolja och blåst av med tryckluft. Och sen torkat av med trasa. Lycka till// Lars.