Publicerat September 21, 201015 yr Okej grabbar nu behöver jag hjälp. Köpte ett gammalt sikte utav MarkusR som jag skulle ha på en studsare, nu verkar det ta så förbannat lång tid att få studsaren så jag tänkte att siktet skulle få tjänstgöra på min kombi i stället. Men vad ska jag ha för fästen, det är ju en jungel. Siktet är ett 2x20 dvs "smal" tub och kombin har ju "kilspår" på spången. Med tanke på alla " tecken så förstår ni att det inte skruvas med bössorna mer än nödvändigt. När jag kollar på diverse hemsidor så står det inte så mycket om måtten, och jag vill inte ringa och skylta med min okunskap, så jag skriver på ett allmänt forum istället Tack på förhand /Waxin
Publicerat September 21, 201015 yr De flesta kombifabrikat har egna skenmontage för just sina kilspår,det enda du egentligen behöver veta är vilken diameter du har på tuben,sen köper du bara fabrikatets egna montage. På vissa av skenmontagen går det även att byta ringar så du kan optimera montagehöjden. /Mike
Publicerat September 21, 201015 yr Författare De flesta kombifabrikat har egna skenmontage för just sina kilspår,det enda du egentligen behöver veta är vilken diameter du har på tuben,sen köper du bara fabrikatets egna montage.På vissa av skenmontagen går det även att byta ringar så du kan optimera montagehöjden. /Mike Tack Mike Men de ringarna jag har idag till mitt Aimpoint skruvar man direkt i kilspåren på spången, finns det inga ringar som funkar likadant fast i mindre diameter och smalare bottenbredd.
Publicerat September 21, 201015 yr Det finns aftermarket fästen/ringar till vissa kombifabrikat men då de flesta tillverkare har sitt mått på kilspåret så finns det just inget som är universiellt. /Mike