Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

HJÄLP

Featured Replies

Publicerat

Okej grabbar nu behöver jag hjälp.

Köpte ett gammalt sikte utav MarkusR som jag skulle ha på en studsare, nu verkar det ta så förbannat lång tid att få studsaren så jag tänkte att siktet skulle få tjänstgöra på min kombi i stället. Men vad ska jag ha för fästen, det är ju en jungel.

Siktet är ett 2x20 dvs "smal" tub och kombin har ju "kilspår" på spången.

Med tanke på alla " tecken så förstår ni att det inte skruvas med bössorna mer än nödvändigt.

När jag kollar på diverse hemsidor så står det inte så mycket om måtten, och jag vill inte ringa och skylta med min okunskap, så jag skriver på ett allmänt forum istället :ph34r:

Tack på förhand

/Waxin

Publicerat

De flesta kombifabrikat har egna skenmontage för just sina kilspår,det enda du egentligen behöver veta är vilken diameter du har på tuben,sen köper du bara fabrikatets egna montage.

På vissa av skenmontagen går det även att byta ringar så du kan optimera montagehöjden.

/Mike

Publicerat
  • Författare
De flesta kombifabrikat har egna skenmontage för just sina kilspår,det enda du egentligen behöver veta är vilken diameter du har på tuben,sen köper du bara fabrikatets egna montage.

På vissa av skenmontagen går det även att byta ringar så du kan optimera montagehöjden.

/Mike

Tack Mike

Men de ringarna jag har idag till mitt Aimpoint skruvar man direkt i kilspåren på spången, finns det inga ringar som funkar likadant fast i mindre diameter och smalare bottenbredd.

Publicerat

Det finns aftermarket fästen/ringar till vissa kombifabrikat men då de flesta tillverkare har sitt mått på kilspåret så finns det just inget som är universiellt.

/Mike

Publicerat
  • Författare

I see. Tack för hjälpen