Publicerat September 22, 201015 yr Funderar på att beställa en grovfräst kolv från Boberg till min HDF (rössler) titan II i 6,5x55. Någon som har en aning om den är densamma eller motsvarar som någon av de vanligare vapensystemen som Boberg har mallar för? Sånt har jag ingen aning om och det lockar inte riktigt att behöva fräsa och karva ur den på egen hand även om jag antagligen har tillräcklig trävana för att gå i land med det.
Publicerat September 22, 201015 yr Varför inte fråga Booberg?? Han har dessutom kopier-fräs så han kan fräsa ur efter din oginalkol vom jag fattat rätt.
Publicerat September 23, 201015 yr Författare Varför inte fråga Booberg?? det slog mig strax efter jag skrivit frågan.... Men ibland springer man över ån efter vatten
Publicerat September 23, 201015 yr det slog mig strax efter jag skrivit frågan.... Men ibland springer man över ån efter vatten PLING!!! Har ju hänt ett antal gånger!!! Lätt hänt!!
Publicerat November 4, 201015 yr Författare Nu kan jag svara på min egen fråga. Boberg har ingen mall för HDF titan 2. Så jag beställde en blindkolv och gav mig själv ett vinterprojekt istället. Får se om det blir en projekttråd eller om jag lägger uppföljning i jaktdagboken.