Publicerat September 22, 201015 yr Tja! Beställde ett Harris S25 för ett par dagar sedan. Någon som har erfarenhet utav denna modell? kommer användas vid vak och lockjakt på räv/rådjur.
Publicerat September 22, 201015 yr tror mitt hette sc och det var jätte bra, tyvärr skjuter jag bättre i knä utan bipod så det såldes fast det var bra.
Publicerat September 22, 201015 yr Författare tror mitt hette sc och det var jätte bra, tyvärr skjuter jag bättre i knä utan bipod så det såldes fast det var bra. jag sätter skotten inom en 5krona när jag kör sittandes, och inom en enkrona liggandes, men tänkte att den skulle hjälpa till att få upp bössan lite, för oftast så är det gräs och annat skit i vägen
Publicerat September 22, 201015 yr jag sätter skotten inom en 5krona när jag kör sittandes, och inom en enkrona liggandes, men tänkte att den skulle hjälpa till att få upp bössan lite, för oftast så är det gräs och annat skit i vägen jag tror det blir marginellt högre du kommer.
Publicerat September 22, 201015 yr tyvär tror jag inte det kommer göra dig tillfreds. Då jag själv har något harris ben stöd som bygger runt 70 cm lite osäker där. Upplever ofta att jag skulle vilja komma upp mera. Pga högt gräs och sitter jag bara lite högre än där benstöden hamnar så är dom för korta. Skulle jag köpa något stöd idag skulle jag köpa något som är längre så man kan sitta lite högre eller rentav på ryggsäcken.
Publicerat September 22, 201015 yr Satan killar ! vad ska ni med benstöd till ? Skämt å sidå, man skjuter mkt mkt säkrare skott med dem. Faktum är att jag gått ifrån bänk till att ligga och skjuta med mina minsta Harris. Hur stumma som hälst ! Men som inlägget ovan: De minsta funkar inte vid jakt då gräset i regel är högre än själva benstödet. Men sen har jag en högre variant som går att förlänga 2ggr till så man kan sitta med det. Och den i hopp tryckt får man sträcka sig lite när man ligger men det funkar och så är det en vagga på den så man kan lägga den snabbt i våg. Tror jag aldrig har dem av !
Publicerat September 23, 201015 yr Författare var så jag också tänkte när jag beställde just S-25, för dom hade swiwel (vagga) på dom. Vore ju sjukt störande att inte ha det när man är ute i skogen och så skulle det vara ojämnt. skjuta med bössan på sne dessa stöd är 27 cm när de är helt ihopfällda, och 62 cm när de är helt utfällda. man kan fälla ut dem i 2 steg, så mellansteget antar jag blir runt 40 cm (?). har sett ett par stycken på skjutbanan skjuta ruggigt täta bilder med sina (beror säkert på deras tävlings-skytteteknik och erfarenhet också), men har även fått prova just dessa stöd. kändes mycket sköna. det andra jag undrar över är hur man fästen dom. vissa sidor skriver att an fäster dom i själva rembygeln, andra att man fäster dem i rembygelHållaren. vilket äre egentligen som stämmer? är i alla fall grymt nöjd med bössan, skjuter som en dröm. kommer vid varje skott på banan ^
Publicerat September 23, 201015 yr Författare jag köpte en skjutkäpp också, förra veckan, som jag har testat att skjuta med när jag sitter på ryggsäcken. perfekt vid älgjakten!! var hur skön som helst. den jag har har bara ett ben, men det finns de som har 2 ben också. säljs på erratukku, tror jag det heter. antar att det finns på alla vildmakrs- och jaktbutiker.