Publicerat September 22, 201015 yr Sauer har ju snabb fäste på vapenremmen där du bara trycker in en knapp så lossnar remmen. Finns det benstöd att köpa som man kan fästa i det fästet? Eller är man tvungen att göra ett nytt fäste till benstöden? //Martin
Publicerat September 22, 201015 yr De benstöd som fästes i rembygelfäste som jag känner till kräver att remfästet sitter under framstocken och inte i toppen på framstocken som på 202, r93 mf Bästa är nog att borra in ett nytt fäste i framstocken. Den är ganska tunn i träet så bäst är nog att ha genomgående skruv med en rejäl bricka på insidan för att sprida belastningen. //Petter
Publicerat September 23, 201015 yr Jag skulle nog inte rekomendera att du har ett fastmonterat benstöd på Sauern. Träbiten är tunn och känslig så använd nåt annan form av stöd t ex ett teleskopiskt två eller trebensstöd (skjutpinnar). Man kan också ta bönsäck med men de är tyngre och bökigare. Att skjuta med nån form av stöd är bra och fastmonterade benstöd som är låga nog att skjuta liggande gör att man kan skjuta på ganska långa håll. Däremot är det sällan som djuren ställer sig så att man kan använda en liggande skjutställning eftersom det brukar bli gräs och buskar i vägen. Därför brukar det vara väl så bra med skjutpinnar vid jakt och är det bana som gäller så går det bra med bönsäck.
Publicerat September 23, 201015 yr Han kanske har en Outback/XT.. /Må Kan vara så men plast brukar vara sämre än trä att fästa i så rekomendationen kvarstår.
Publicerat September 23, 201015 yr Författare Jag skulle nog inte rekomendera att du har ett fastmonterat benstöd på Sauern. Träbiten är tunn och känslig så använd nåt annan form av stöd t ex ett teleskopiskt två eller trebensstöd (skjutpinnar). Man kan också ta bönsäck med men de är tyngre och bökigare.Att skjuta med nån form av stöd är bra och fastmonterade benstöd som är låga nog att skjuta liggande gör att man kan skjuta på ganska långa håll. Däremot är det sällan som djuren ställer sig så att man kan använda en liggande skjutställning eftersom det brukar bli gräs och buskar i vägen. Därför brukar det vara väl så bra med skjutpinnar vid jakt och är det bana som gäller så går det bra med bönsäck. De var tråkit att hör då jag är riktigt sugen på ett par benstöd Men tack for tippset iallafall!
Publicerat September 24, 201015 yr Ett alternativ kan ju vara björnstödet, har inte testat de själv men kan ju vara ett alternativ beroende på hur du jagar Mvh Fredrik