Publicerat September 22, 201015 yr Efter att ha tyckt att min finnpinne är värdsbäst så anmälde jag henne till ett jaktprov , ett rörligt sådant. Ok hon är bara lite över 20 månader och gör sin andra jaktsäsong. Men det är klart att när vi gått hela provtiden och hon inte hittat annat än några orrhönor vilka vi stötte i en myrkant och en duvhök som hon förföljde förbi mig och domaren i en rasande fart, så visade sig ordspråket helt sant. Starta på jaktprov och allt går på tok Å någon tjäder hitta vi inte trots att där vi gick har vart mycket av dem innan. Men husse trodde på henne i alla fall och vi ska väl göra en ny provstart efter lövfällningen har varit.
Publicerat September 27, 201015 yr Efter att ha tyckt att min finnpinne är värdsbäst så anmälde jag henne till ett jaktprov , ett rörligt sådant.Ok hon är bara lite över 20 månader och gör sin andra jaktsäsong. Men det är klart att när vi gått hela provtiden och hon inte hittat annat än några orrhönor vilka vi stötte i en myrkant och en duvhök som hon förföljde förbi mig och domaren i en rasande fart, så visade sig ordspråket helt sant. Starta på jaktprov och allt går på tok Å någon tjäder hitta vi inte trots att där vi gick har vart mycket av dem innan. Men husse trodde på henne i alla fall och vi ska väl göra en ny provstart efter lövfällningen har varit. Inte kul.... Du tog dig dock till start, värre gick det för oss. Hade anmält våra två finnar till jaktprov. Tiken började löpa och slutade inte tills jaktprovet var och våran hanhund hade inte ätit på över en vecka eftersom tiken löpte, känntes ganska meninglöst att alls fara dit. Fick ringa och avsäga oss start med bägge två Jaja det kommer fler chanser /Linda