Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

första vapnet? rem 700 ltr?

Featured Replies

Publicerat

ja så var de dax att skaffa första vapnet då.

och de är ju en hel djungel med vapen att välja mellan.

så vad skulle ni rekommendera för bössa? den kommer till minst 70% vara på skjutbanan dom andra 30% så ska den användas till vildsvin, rådjur och räv. jag skulle vilja lära mig skjuta på 300m+ på tavla och med tanke på tiden som kommer spenderas vid skjut banan så är de prio 1. samt ställbart eller lätt tryck är stort plus .kalibern ska helst vara 308. budget för bara bössan = 10-14k

rem 700 ltr= ett bra val???

tack på förhand

stoffe

Publicerat

ja, minst sagt ett bra val. finns andra också men remington är en fin bössa för ändamålet det lilla jag provat.

Publicerat

Jag har bestämt mig för en tikka t3 lite, syntetskolv. 30-06, skön att skjuta med trots den låga vikten. Men ska man ligga mkt på bana så kan ju ett tungt vapen vara att föredra kanske?

Men tikkan är mitt tips. mkt bra precision.

Publicerat
  • Författare

ok tackar för tipesen då ska man skaffa sig en ltr

Publicerat

röstar också på tikka! Dock en tikka t3 varmint som ja har -_- perfekt jakt/banbössa

Publicerat

Ja en LTR blir helt perfekt. HSP-kolvarna med aluminiumblock är verkligen så stabila. Formatet på LTR oslagbar. Den lina som tillverkar Police-serien verkar de vara vakna på. Min LTR skjuter mindre än 2MOA snett med nollad kikare. :rolleyes: Som bonus på mackan slipper man fåntrattarna på SAKO Sweden. :P

Publicerat
  • Författare
Ja en LTR blir helt perfekt. HSP-kolvarna med aluminiumblock är verkligen så stabila. Formatet på LTR oslagbar. Den lina som tillverkar Police-serien verkar de vara vakna på. Min LTR skjuter mindre än 2MOA snett med nollad kikare. :ph34r: Som bonus på mackan slipper man fåntrattarna på SAKO Sweden. :wub:

vad inne bär 2 moa? låter grymt. vart känna klämma på en i dalarna?

Publicerat

1 MOA är 2,3cm på 80m.

Jag bor väl en 5 mil i från dig, men nog borde det finnas en LTR i Borlänge. Fråga Johan på Staffans Vapen om du är dit.

Publicerat

du kan komma till mig och klämma om du vill.. du får dock bara klämma för till salu kommer den aldrig bli :) bor btw i borlänge :lol:

• 3 months later...
Publicerat

röstar också på tikka! Dock en tikka t3 varmint som ja har -_- perfekt jakt/banbössa

precis! jag röstar på tikka;) har en t3 varmint ss 308:) man håller sig lätt inom 1omm på 100 m med rätt laddning

Publicerat
  • Författare

vart en gammal tävlings bössa. nu är de bara skiten backom bössan som behöver optimeras