Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jensa och ni andra erfarna!

Featured Replies

Publicerat

Min Laika har ju haft halsinfektion och gick på pencelin. Hon har ju även haft lite svårt att få fast grävlingarna.

Nu tror jag att detta hör ihop!

Jensa trodde ju att hon kanske var för vass och att det var därför som hon inte fick fast grävlingarna.

Så här tror jag!

Hon blir hes jätte fort vid stånd skallet tror att det gör ont i halsen helt enkelt då blir hon tyst går en bit ifrån eller nafsar och då funkar det inte att "hålla" fast grävlingarna på rätt sätt. Var ute idag och släppte på älg och fick lite samma effekt. Har pratat med vetrinären om saken och vi kom fram till att det är lika bra att plocka bort tonsillerna eftersom det bara blev bättre tillfälligt. Så imorgon bär det iväg till vertrinären :D

Publicerat

Surt !

Hoppas det blir bra eller ivf bättre !

Publicerat
  • Författare

Ja du vet ju hur hon lät när vi var hos gubben! Vet inte om du tänkte på det men visst var det lite så att när det körde ihop sig i halsen så blev hon liksom frustrerad.

Publicerat

Jag hade ju ett litet uppdrag då och var ju vid sidan om :lol: men gick hon inte på hårdare då ?

Publicerat
  • Författare
Jag hade ju ett litet uppdrag då och var ju vid sidan om :D men gick hon inte på hårdare då ?

Ja men hon tappar liksom kollen ;)

Jag därimot hade ju järn koll på vad som hände låg ju på två meters håll och smög :lol:

Publicerat

Tyvärr har jag ingen egen erfarenhet av dylikt halsinfektion,, men har hör tals om det vid olika tillfällen.

Hade en hund som snorkade och hostade som fan under en längre tid och behandlades för mask, kvalster mm, och så visade det sig att det var ett 25cm långt grässtrå som satt i ena näsborren. Hunden nös till och jag fick se änden på ett strå och drog ut det och så var det problemet löst :lol:

Kolla med fler veterinärer brukar vara bra att kolla runt lite, det är inte alltid nödvändigt med operativa ingrepp. Det kan finnas en veterinär med mer erfarenhet av din hunds problem.

MVH Jens

Publicerat

Min gick heltyst på älg fick pencillin och smärtstillande, ett dygn senare skällde han älg i 2½ timme nu har han haft halsinfektion två gånger nästa sommar om det återkommer då åker tonsillerna, de har en funktion men inte om de bara blir inflammerade, har tagit bort mina egna som spökade ibland.

Publicerat
Min gick heltyst på älg fick pencillin och smärtstillande, ett dygn senare skällde han älg i 2½ timme nu har han haft halsinfektion två gånger nästa sommar om det återkommer då åker tonsillerna, de har en funktion men inte om de bara blir inflammerade, har tagit bort mina egna som spökade ibland.

Skällde inte du heller? :lol:

Har haft en halsinfektion på var hund. Men inte så allvarliga. Men där har vet. också rekomenderat att ta bort tonsillerna om det kommer tillbaka.

Publicerat
  • Författare

Tack för svaren!

Jag kommer att ta bort dom! Har ju haft lite av samma problem med min andra hund så väck ska dom! Har ju fått rådet av flera att ta dom så det är lika bra att köra.

• 4 weeks later...
Publicerat

Hej! ;)

Jag hoppar in på den här tråden.

Jag har två labradorhanar. Har tagit bort tonsillerna på båda.

Den yngre jag har började bete sig skitkonstigt när jag tränade honom. Det är alltid full rulle på honom och han har en otrolig jaktlust.

Men helt plötsligt la han bara av. Såg kuvad ut, och när jag började ställa krav på honom blev det bara värre (såklart). ;) Och han är i vanliga fall en ganska tuff kille.

Förstod att något inte stod rätt till, så jag åkte till veterinären.

Jojomen..tonsillerna.. Hem med medicinen i högsta hugg och tryckte i honom i 10 dagar. Körde igång igen, och jaktproven närmade sig. Men icke då.. det kom tillbaka, FLERA gånger.

Nej, då tänkte jag att det är bättre att ta bort dom. Det är jag glad för att jag gjorde. :P

Har inte haft några problem sen dess, inte med den äldre heller.

Mvh Cathrine