Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Köpa ljuddämpare

Featured Replies

Publicerat

Då jag gått och funderat på en ljuddämpare till min 308... Vill ha tips på vad man ska ha stål eller aluminium ? vilket märke ?

Helst ska den vara så billig som möjligt och även bra :)

Den ska ju främst användas vid jakt men vill ju även kunna vara på skjutbanan med den också...

Ligger tråden helt galen så får gärna någon moderator flytta den rätt :huh: Vet även att det finns många trådar om ljuddämpare men söka på detta forum kan ju göra en mindre galen :D

Publicerat

Jag har provat några olika, inklusive hemmasvarvade, men efter jag skaffade en RCC-T41 så hade jag inte testat en vettig dämpare till en billig summa!

Tror inte jag är den enda att rekommendera RCC's dämpare.

Publicerat
  • Författare
Jag har provat några olika, inklusive hemmasvarvade, men efter jag skaffade en RCC-T41 så hade jag inte testat en vettig dämpare till en billig summa!

Tror inte jag är den enda att rekommendera RCC's dämpare.

Suttit å kikat på dessa på nätet i dag :huh: men blir lätt vilse i djungeln av olika märken men helt klart verkar RCC intressant :)

Publicerat

Jag tror vi är ganska många som kan hålla med om att RCC dämparna är prisvärda.

Om de är bäst vet jag inte eftersom jag inte provat något annat men helt klart värda pengarna och skulle jag köpa en till så blir det en RCC till.

//

Publicerat

Har bara provat Vmac och A-tec Maxim. Har själv en Maxim och rekommenderar den. Tycker den är riktigt bra. Gått bra på tester i vapentidningen oxå. Bra pris och inte så stor. Enda nackdelen är väl att den bygger på ca:14-15cm om jag inte kommer ihåg fel så den bygger ju inte minsta av alla men annars kanon.

Publicerat

Jag har precis idag bestämt mig för en RCC T41 :rolleyes:. I mitt fall övertygades jag av priset för monteringen. Det är kanske inte aktuelt för dig att rcc gängar den. Valde mellan Stalon compact och RCC T41, torsbo skulle ha ca 2800 kr för stalon compact och 1000 kr för montering och 1000 kr för kortning av pipan. Roger på RCC skulle ha 800 kr för kortning av pipan och montering. stalon har innan döme av något rostfritt material som borde hålla längre. Men med den dyra montering och kortning av pipan kan jag nästan köpa 2 st RCC dämpare. Jag har en sako i kaliber 308 som jag tänkt kort till 47 cm lång. Efter att fått en del input i frågan i en annan tråd Sako 75 feedback och pratat med Roger på RCC så ska den Sakon kortas för att den ska vara hanterbar och jag ska trivas.

Publicerat
  • Författare
Jag har precis idag bestämt mig för en RCC T41 :rolleyes:. I mitt fall övertygades jag av priset för monteringen. Det är kanske inte aktuelt för dig att rcc gängar den. Valde mellan Stalon compact och RCC T41, torsbo skulle ha ca 2800 kr för stalon compact och 1000 kr för montering och 1000 kr för kortning av pipan. Roger på RCC skulle ha 800 kr för kortning av pipan och montering. stalon har innan döme av något rostfritt material som borde hålla längre. Men med den dyra montering och kortning av pipan kan jag nästan köpa 2 st RCC dämpare. Jag har en sako i kaliber 308 som jag tänkt kort till 47 cm lång. Efter att fått en del input i frågan i en annan tråd Sako 75 feedback och pratat med Roger på RCC så ska den Sakon kortas för att den ska vara hanterbar och jag ska trivas.

Ja Rcc ligger helt rätt i pengarna och lutar för min del åt en sån dämpare ska bara kolla lite här uppe vem man kan få och gänga pipan :P Här uppe hörde jag då dem kortar pipan i priset på gängen på nåt ställe men för min del behöver jag inte korta pipan på min tikka då den redan är ca 47 cm :P

Tråden din har jag haft lite koll på :P

Publicerat
Ja Rcc ligger helt rätt i pengarna och lutar för min del åt en sån dämpare ska bara kolla lite här uppe vem man kan få och gänga pipan <_< Här uppe hörde jag då dem kortar pipan i priset på gängen på nåt ställe men för min del behöver jag inte korta pipan på min tikka då den redan är ca 47 cm :D

Tråden din har jag haft lite koll på B)

Jag lämnade in min bössa på fritid och vildmarksliv i Piteå för gängning. Kostade 750kr har jag för mig, samma pris med eller utan kortning.

Publicerat
Jag har precis idag bestämt mig för en RCC T41 :excl:. I mitt fall övertygades jag av priset för monteringen. Det är kanske inte aktuelt för dig att rcc gängar den. Valde mellan Stalon compact och RCC T41, torsbo skulle ha ca 2800 kr för stalon compact och 1000 kr för montering och 1000 kr för kortning av pipan. Roger på RCC skulle ha 800 kr för kortning av pipan och montering. stalon har innan döme av något rostfritt material som borde hålla längre. Men med den dyra montering och kortning av pipan kan jag nästan köpa 2 st RCC dämpare. Jag har en sako i kaliber 308 som jag tänkt kort till 47 cm lång. Efter att fått en del input i frågan i en annan tråd Sako 75 feedback och pratat med Roger på RCC så ska den Sakon kortas för att den ska vara hanterbar och jag ska trivas.

Köpte en RCC T41 av Roger förra veckan och ska få den monterad imorgon av en kompis.... Alla som har haft nåt att göra med Roger verkade väldigt nöjda, så när jag ringde för att prata dämpare med honom så slutade det med att han skickade över licenspapprena och vips tre veckor senare så kom dämparen på posten. Han verkar/är för jävla trevlig Roger......

Måste ringa honom imorgon och rådfråga honom om hur mycket jag kan korta min HDF 6,5x55, ska även lägga in en fråga i en annan tråd så jag inte blir en trådkapare ^_^ .....

Känner mig som vanligt som barna på julafton när man längtar efter nåt, vill bara ut och testa pangen B)

Publicerat
  • Författare

Kollade i fredags på en shultz & larsen dämpare 3000:- gängad å klar :excl: Men mer inne på en Rcc men man måste ju kolla här uppe i norr vad som finns å få pipan gängad B)

I pite ville dem ha 750 för å gänga men träffade en kompis i går ute och han hade en som gängade åt han så ska kolla vad han vill ha och han va visst grymt duktig på få gängan bra ^_^

• 7 months later...
Publicerat
  • Författare

Ja då var licens ansökan inlämnad på ljuddämpare och valet blev en RCC T40 bara hoppas licensen kommer så man kan få hem dämparen och få pipangängad :) Baradå han som ska gänga håller sig hemma och har tid :)