Publicerat September 23, 201015 yr precis när jag klev innanför dörren ikväll efter att ha skött älgbanan ikväll så ringer telefonen. det är farsan som säger att grannen ringt för det kom någon som hade kört på ett rådjur utanför. det visade sig vara farsans mark så han ringde mig... latmask... så in med frasse i bilen och bössan fick bli kvar samt tog fem alaska till 8x57an. susade iväd de 5 kilometrarna och kom fram till grannen. han sa att de hade lagt en gul regnrock där det hänt. jag tände "min" nya ledlenser eller vad den heter och flashade bort åt det hållet han pekade. sen pekade jag och sa: - där är det. frasse spratt iväg till djuret och vi gick dit. det låg i gråzonen mellan farsan och grannen så ett snabbt beslut blev: om du har en minut att kolla på frasse som har ont så tar jag rådjuret och gör vid det och så delar vi (han e veterinär den snälle mannen). jag sa något sånt iaf, lite snällare kanske nej nej sa han, ta det du. sen satte han sig och kollade frasse. jag stod på mig och samtidigt som frasse fick ordinerat antiinflammatoriskt accepterade han under min starka press för jag har kasst med plats... frasse hade vissa bekymmer med att vi drog iväg geten. han drog åt andra hållet och tyckte grannen var aströg som inte fattade att det var hans! halvröd kom han senare in och åkte på en dusch. så imorn så ska jag hämta ut medicin, ev kolla till djuret och om frasse inte är bra om en vecka så ska vi kolla upp det. han har ont när man sträcker ut hans ben så det sitter uppåt ryggen till. komisk afton gött med rådjur billig veterinärvisit /Kalle