Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

min browning bar 308 sprider skotten

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Jag har en Browning bar 308 av den lite äldre modellen utan spärr som håller uppe slutstycket som jag har problem med.

Första skottet sitter perfekt men resten sitter utspritt med ungefär 10-20 centimeters spridning. den kastar ut hylsorna rakt ut i sidled så ja tror inte det är något fel med gasomladdningen.

Någon som känner till problemet och kanske vet vad man kan göra åt det?

Mvh: Max

Publicerat
Hej!

Jag har en Browning bar 308 av den lite äldre modellen utan spärr som håller uppe slutstycket som jag har problem med.

Första skottet sitter perfekt men resten sitter utspritt med ungefär 10-20 centimeters spridning. den kastar ut hylsorna rakt ut i sidled så ja tror inte det är något fel med gasomladdningen.

Någon som känner till problemet och kanske vet vad man kan göra åt det?

Mvh: Max

Hej och Välkommen till forumet!

Vet inte riktigt hur baren ser ut men låter som anliggning på pipan i mina öron.

/Stefan

Publicerat
  • Författare
Hej och Välkommen till forumet!

Vet inte riktigt hur baren ser ut men låter som anliggning på pipan i mina öron.

/Stefan

Ja slipade ner kanterna på framstocken idag får se om det hjälper men tror dock inte det är det enda problemet för den låg inte emot mycket alls.

Publicerat

Bara lite gör mycket.

//

Publicerat

Jag hade samma problem med en sån bössa. Vi provade nog allt från att korta pipan(om nån bom var skadad) till att kolla stocken det slutade med att jag sålde den :excl: lite tråkigt för jag gillade den bössan.

Publicerat

Har ingen BAR själv men nästan alla i jaktlaget har en av olika årsmodell. Jag vet på ett ungefär var problemet sitter, är inget jag kan ordna eller förklara på ett vettigt sätt men om du vill ha numret till en som kan så skicka ett PM så hör jag av mig.

Kan tillägga att smeden är duktig och billig, han har det som hobby.

Publicerat
  • Författare
Har ingen BAR själv men nästan alla i jaktlaget har en av olika årsmodell. Jag vet på ett ungefär var problemet sitter, är inget jag kan ordna eller förklara på ett vettigt sätt men om du vill ha numret till en som kan så skicka ett PM så hör jag av mig.

Kan tillägga att smeden är duktig och billig, han har det som hobby.

Hej ja det hade varit riktigt uppskattat. har haft problem med den länge så får jag inte rätt på den snart gör jag mig nog av med den.

Publicerat

Är det samma fenomen med olika sorters ammo? haft ett par sorters ammo i 308 som hade samma träffbild som du beskriver, hade nog mekat sönder bössan om jag inte haft 5 skott av en annan sort kvar som satte dessa på 5 kronan.

Publicerat
  • Författare
Är det samma fenomen med olika sorters ammo? haft ett par sorters ammo i 308 som hade samma träffbild som du beskriver, hade nog mekat sönder bössan om jag inte haft 5 skott av en annan sort kvar som satte dessa på 5 kronan.

Jag har provat med sakos och federals ammo ska ge mig på normas nu tänkte jag.

Publicerat
Jag har provat med sakos och federals ammo ska ge mig på normas nu tänkte jag.

Var det federal fusion?

Kolla med handlaren om du kan köpa typ 5 skott av olika sort för att utvärdera vad du ska ha i bössan.

Publicerat
  • Författare
Var det federal fusion?

Kolla med handlaren om du kan köpa typ 5 skott av olika sort för att utvärdera vad du ska ha i bössan.

Vet faktiskt inte vilken kula det var från federal fick ett 20-tal skott när jag köpte bössan men inte lådan så jag vet bara att det var federal.