Publicerat September 24, 201015 yr Funderar på att köpa mig en varmintbössa för de lite längre avstånden. Tanken är att kalibern ska vara .308 eller grövre. Maxpriset är 10k och de byssor jag kollat på är Rem 700 vls, Rem 700 sps varmint samt Howa varmint med laminatstock. Fördelen med remington är ju uppenbar, dvs alla tillbehör och delar som finns. Sps:en är jag osäker på pga sladdrig kolv men vad finns mer att säga om dessa? På amerikanska forum verkar de gilla vls men vad tror ni?
Publicerat September 24, 201015 yr Grövre än 308 är nog en dålig idé med tanke på att varmintkulor inte tillverkas i större kaliber än just 308
Publicerat September 24, 201015 yr Funderar på att köpa mig en varmintbössa för de lite längre avstånden. Tanken är att kalibern ska vara .308 eller grövre. Maxpriset är 10k och de byssor jag kollat på är Rem 700 vls, Rem 700 sps varmint samt Howa varmint med laminatstock. Fördelen med remington är ju uppenbar, dvs alla tillbehör och delar som finns. Sps:en är jag osäker på pga sladdrig kolv men vad finns mer att säga om dessa? På amerikanska forum verkar de gilla vls men vad tror ni? Jag har en SPS 308w som jag bytte kolv på till en Manners sen blev det en hål i hål bössa Mvh.
Publicerat September 24, 201015 yr Författare Grövre än 308 är nog en dålig idé med tanke på att varmintkulor inte tillverkas i större kaliber än just 308 Det är sant men jag kanske borde ha nämnt att jag inte kommer använda vapnet till så kallad varminting, utan snarare jakt på medellånga till långa avstånd.(vilket för mig är max 200-230meter på fågel och ca 150 på klövvilt) Saken är den att jag tycker om ett lite tyngre, stabilt gevär med en grövre pipa och därför tittar jag på varmintmodeller.
Publicerat September 25, 201015 yr Författare Tikka m/55-m/65 Continental...................... Jo fast jag har en vanlig m65. Jag vill ju ha variation
Publicerat September 25, 201015 yr Jo fast jag har en vanlig m65. Jag vill ju ha variation Man kan ju se det som en fördel med 2 lika mekanismer/ trycken osv.........