Publicerat September 24, 201015 yr Tjena! Jag söker info om en speciell bössa. Mauser SP66 är prickskytte versionen av Mausers modell 66(S). 3 skotts integrerat magasin. Jag hittar ingen info på nätet om denna bössa. Kan du något om denna? Har du provskjutit eller testat den? Finns det något test på denna? Tacksam för svar. Inte heller har jag hittat någon handlare som har detta vapen till salu. Detta vore också intressant. Kanske till och med någon kan hjälpa mig med att värdera en sådan bössa, vad skulle den betinga för värde om man förmodar att den är begagnad men i nyskick?
Publicerat September 24, 201015 yr blev så jäkla nyfiken så jag kollade på några amerikanska sidor stod tyvärr inte mycket matnyttigt mer än vad du hade skrivit plus att dom hade sett priser från 4 till 6 tusen dollar en sak till den "ska" vara extremt träffsäker och ha väldigt bra ergonomi men i min egna mening så är det ingen vacker skapelse tyvärr
Publicerat September 25, 201015 yr Tjena! Jag söker info om en speciell bössa. Mauser SP66 är prickskytte versionen av Mausers modell 66(S). 3 skotts integrerat magasin. Jag hittar ingen info på nätet om denna bössa. Kan du något om denna? Har du provskjutit eller testat den? Finns det något test på denna? Tacksam för svar. Inte heller har jag hittat någon handlare som har detta vapen till salu. Detta vore också intressant. Kanske till och med någon kan hjälpa mig med att värdera en sådan bössa, vad skulle den betinga för värde om man förmodar att den är begagnad men i nyskick? Tjenare. Tyvärr har jag nog ingen mer konkret info att komma med till dig än det du redan vet. Har haft en vanlig 66S i hushållet för ett tag sedan vilket gjorde att jag började snoka runt lite mer och fann precis som du prickskytteversionen väldigt intressant. Tror jag har en tråd här någonstans om den. Priset avskräckte dock i de flesta fall. Hittade dock ett exemplar för en spottstyver, tror den låg på £500 om jag inte minns helt tokigt. Det var på någon engelsk auktion, så den kan ha dragit iväg i pris, följde den inte så flitigt då jag ändå inte hade de pengarna. Hur som helst ett otroligt hantvärk och en underbar bössa i grund och botten. Lycka till att finna en. Och glöm för allt i världen inte av oss här om du köper en, vi vill ju givetvis ha en rapport. Mvh/joacim
Publicerat September 25, 201015 yr Är det likadan mekanism som på denna ni menar ? http://www.egun.de/market/item.php?id=2956490
Publicerat September 25, 201015 yr Författare Hej och tack för svaret! Ja det är helt klart ett intressant vapen. Jag har fastnat lite för det, och självklart skall jag återkoppla här på forumet om hur det går för mig. Som jag förstår så är mod 66S betydligt vanligare, alltså "jaktversionen" av samma bössa. Det är ju (som jag förstått det) utifrån denna modell Mauser byggde just SP66. Således är ju även intryck och erfarenheter av 66S av visst intresse. Särskilt mekanismen, det teleskopiska slutstycket tex. Har själv känt på det men inte använt det i praktiken. Dock kändes den slutstycksgången solid och bra. Vi hörs /Floyd
Publicerat September 25, 201015 yr Författare Tjena! Jag har bara hållit i en SP66 men mina efterforskningar säger att mekanismen är likadan. Av vad jag kan bedöma av bilderna så är det just en sådan där teleskopisk mekanism som det var på den SP66 som jag kände på. Mvh Floyd