Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mitt livs första fällda vilt..... Nästan!

Featured Replies

Publicerat

Bestämde mig imorse för att gå ut pyrscha lite bock i ovädret framåt kvällningen. Sagt och gjort så gjorde jag iordning grejerna och for ut mot äventyr! Jag va på plats cirka 17.45, blåst och regn! När klockan närmade sig 19:00, närmare sagt 18.54, så kliver en bock ut på åkern cirka 120 meter framör mig. Jag gick av ryggsäcken och kröp ned bakom en sten och tog stöd, hur bra som helst! Jag tänkte att om den kommer lite närmare så trycker jag av! Men tyvärr så höll den sen på så långt håll i ungefär 10 minuter innan den försvann ännu längre bort! Jag hade säkert kunnat skjutit, men jag har aldrig skjutit nått förut och kände mig lite osäker och vile ha den lite närmare, så jag lät den gå så inte man skulle ställa till nå tok! Imorgon blir det til att åka dit igen och sätta sig på samma ställe och hoppas att man ser den på närmare håll!

( Man ångrar aldrig ett inte avlossat skott )

Publicerat
Bestämde mig imorse för att gå ut pyrscha lite bock i ovädret framåt kvällningen. Sagt och gjort så gjorde jag iordning grejerna och for ut mot äventyr! Jag va på plats cirka 17.45, blåst och regn! När klockan närmade sig 19:00, närmare sagt 18.54, så kliver en bock ut på åkern cirka 120 meter framör mig. Jag gick av ryggsäcken och kröp ned bakom en sten och tog stöd, hur bra som helst! Jag tänkte att om den kommer lite närmare så trycker jag av! Men tyvärr så höll den sen på så långt håll i ungefär 10 minuter innan den försvann ännu längre bort! Jag hade säkert kunnat skjutit, men jag har aldrig skjutit nått förut och kände mig lite osäker och vile ha den lite närmare, så jag lät den gå så inte man skulle ställa till nå tok! Imorgon blir det til att åka dit igen och sätta sig på samma ställe och hoppas att man ser den på närmare håll!

( Man ångrar aldrig ett inte avlossat skott )

Pået igen bara :rolleyes:

Publicerat

Spännande :rolleyes:

Publicerat

Spännande och framförallt riktigt imponerande att du klarade av att behålla lugnet och hålla igen när du var osäker :rolleyes:

Mycket bra, du får garanteraat fler chanser :P

Publicerat

Spännande och imponerande! Du gjorde rätt tycker jag också. Jag brukar avstå från skott när det av ngn anledning inte känns bra - oftast för långa håll eller för mörkt osv. Brukar tänka att det ger mig bra "karma" - typ. :D Men att göra det som känns rätt blir oftast rätt och det kommer alltid nya chanser och då känns det ju extra bra att man lyckas då man tidigar avstått. Dessutom får man ju dubbla goda minnen i och med att man avstår en gång och skjuter en annan. :wub: