Publicerat September 25, 201015 yr Råkade ut för en mysko sak idag Jag och en vän var och sköt lite på skjutbanan idag , det blev en 40 stycken S&B , 20 st Winchester, 20st Norma vi sköt lite blandat , ibland 2 av varje fabrikat i magasinet allt var frid och fröjd tills vi kom hem till honom och började titta på hylsorna så blev jag lite fundersam när jag såg hur en del av hylsorna från Norma såg ut 3 var spruckna och 2 var lite utbuktade det var inget liknande bland S & B och Win hylsorna. Någon teori om vad som kan ligga bakom detta fenomen ? Kan säga att all ammunition var köpt inget var hemma laddat
Publicerat September 25, 201015 yr Långskott då rå.. sunkigt patronläge? Lite för gott om plats som får hylsorna att expandera mer än vad de klarar. Annars gamla hylsor? Det förklarar iofs inte utbuktningarna.. Mvh!
Publicerat September 26, 201015 yr Författare Långskott då rå.. sunkigt patronläge? Lite för gott om plats som får hylsorna att expandera mer än vad de klarar.Annars gamla hylsor? Det förklarar iofs inte utbuktningarna.. Mvh! Det som var skumt var att varken S & B eller Winchester ammunitionen hade något liknande fenomen, och Ammunitionen var ny inköpt Men jag ska be en vapentekniker kolla på bössan.
Publicerat September 27, 201015 yr Författare Har nu varit i kontakt med vapenaffären och tydligen var jag inte den enda Winchester 94 kaliber 30-30 ägaren med detta problem med normas ammunition, det har hänt några till dom senaste veckorna
Publicerat September 27, 201015 yr Har nu varit i kontakt med vapenaffären och tydligen var jag inte den enda Winchester 94 ägaren med detta problem med normas ammunition, det har hänt några till dom senaste veckorna Stå på dig nu så skall du få se att du snart har en påse med försoningsammo från Norma i din näve Du bör även kolla upp ditt patronläge eftersom det förmodligen behöver en ordentlig rengöring nu.
Publicerat September 27, 201015 yr Stå på dig nu så skall du få se att du snart har en påse med försoningsammo från Norma i din näve Ja det borde de ju ha råd med, så jävligt som de tar betalt...
Publicerat September 29, 201015 yr Författare Stå på dig nu så skall du få se att du snart har en påse med försoningsammo från Norma i din näve Du bör även kolla upp ditt patronläge eftersom det förmodligen behöver en ordentlig rengöring nu. Det hade du rätt i tusan va mycket skit det var Tror inte jag vill ha mer Norma ammo i den bössan, tycker inte att det är så kul med att sitta och skyffla krutrester ur pipan ,men det finns andra kalibrar i samlingen