Publicerat September 26, 201015 yr Tjena. finns säkert miljoner med trådar om avståndsmätare, men då jag är lite lat och inte gillar att läsa gamla inlägg så lägger jag därför upp ett nytt! Till själva frågan. - Har planer på att införskaffa mig en avståndsmätare, och har blivit sugen på en av märket leupold, modell har jag inte riktigt bestämt mig för. Har lite funderingar på några saker och det är- - Leupold, är det något att ha? finns det några andra märken som ni skulle rekomendera? - Priset får ju helst inte överstiga 5-6000 Kr - Är det mycket problem att beställa från saterna? Lång leverans,tullavgifer(isf hur mkt?),moms osv! - Finns det några bra hemsidor här i sverige? finns tusen saker jag undrar över och det där är bara några av mina funderingar, men ni förstår säkert vad jag menar. Alla svar är av intresse då jag vill veta både, för och nackdelar.. Mvh Leon
Publicerat September 26, 201015 yr jag är också ute efter avståndsmätare, har inte snöat in på något märke ännu, men är helt på det klara med att jag absolut skall ha en som mäter i meter, inte yards. Har liksom lite svårt att tänka om det hela i huvudet
Publicerat September 27, 201015 yr Beställde min avståndsmätare från Cabelas i USA. Köpte en Bushnell 1200 ARC. Mäter i både yards och meter, bara att välja. Frakten från Cabelas var 25% av ordervärdet, vilket drog iväg lite då jag och en kompis beställde en hel del prylar. Tog typ 10 dagar för sakerna att komma, vi tog inte den dyrare frakten som skulle gå på ett par dagar. Vi åkte på moms och tull, märkligt nog även på fraktkostnaden! Nu blev det ändå billigare att göra så här jämfört med att köpa sakerna i Sverige.
Publicerat September 27, 201015 yr Om du skall handla för dom pengarna så hade jag inte skickat efter en mätare. Finns i sverige Här är 2 exempel som är bättre än leupold. http://www.cyberphoto.se/info.php?article=CRF800M http://www.cyberphoto.se/info.php?article=CRF-M /Rune Tjena. finns säkert miljoner med trådar om avståndsmätare, men då jag är lite lat och inte gillar att läsa gamla inlägg så lägger jag därför upp ett nytt!Till själva frågan. - Har planer på att införskaffa mig en avståndsmätare, och har blivit sugen på en av märket leupold, modell har jag inte riktigt bestämt mig för. Har lite funderingar på några saker och det är- - Leupold, är det något att ha? finns det några andra märken som ni skulle rekomendera? - Priset får ju helst inte överstiga 5-6000 Kr - Är det mycket problem att beställa från saterna? Lång leverans,tullavgifer(isf hur mkt?),moms osv! - Finns det några bra hemsidor här i sverige? finns tusen saker jag undrar över och det där är bara några av mina funderingar, men ni förstår säkert vad jag menar. Alla svar är av intresse då jag vill veta både, för och nackdelar.. Mvh Leon
Publicerat Oktober 6, 201015 yr Beställde min avståndsmätare från Cabelas i USA. Köpte en Bushnell 1200 ARC. Mäter i både yards och meter, bara att välja.Frakten från Cabelas var 25% av ordervärdet, vilket drog iväg lite då jag och en kompis beställde en hel del prylar. Tog typ 10 dagar för sakerna att komma, vi tog inte den dyrare frakten som skulle gå på ett par dagar. Vi åkte på moms och tull, märkligt nog även på fraktkostnaden! Nu blev det ändå billigare att göra så här jämfört med att köpa sakerna i Sverige. Har en exakt likadan:)! Ruggigt vettig pryl.