Publicerat September 29, 201015 yr Var på Walter Borg och kände på en Howa igår. Riktigt smidig bössa. Gillar känslan i kolven, gillar trelägessäkringen. Pipan var väldigt tunn, de sparar väl vikt så mycket det går. Såg nästan ut som en salongare. Trist bara att Walter Borg lägger sig tusen spänn dyrare än sina konkurrenter en bit ut i landet. För en tusenlapp mindre får man samma bössa inklusive en billighetskikare (Nikko tror jag) och fästen hos en annan handlare. Kikaren duger ju att skruva på plinkingbössan om inte annat. Måste göra mig av med 6,5 an och 8*57 studsaren bara så ska jag nog köpa en.
Publicerat September 29, 201015 yr Har du känt på bössan och vet att du vill ha den går det ju utmärkt att få bössor skickat med Posten nu igen sedan 1:a september. Så köp där den är billigast
Publicerat September 29, 201015 yr Ja eller prispressa WB, det är ju inte som att butikerna i stan inte har fått konkurrens, jag är faktiskt lite oroad för deras skull. /Christian
Publicerat September 29, 201015 yr Visst brukar det fungera bra att pruta lite bara man vet vad man ska betala. Man kan i alla fall ge sin lokala handlare en tjans att få affären. Första året när vi fick hit jakt.se som lokal handlare så betalade jag inte fullt pris en enda gång, och då handlade jag ändå en hel del.. =)
Publicerat November 10, 201015 yr Författare Sådär, då har jag dumpat 6,5:an och beställt en Howa Rancland Compact i .308 Ska även sätta dit en RCC dämpare på den. Ska bli kul att prova den. Det blev inte WB som fick affären.
Publicerat November 10, 201015 yr Ja eller prispressa WB, det är ju inte som att butikerna i stan inte har fått konkurrens,jag är faktiskt lite oroad för deras skull. /Christian Tror dock inte WB behöver oroa sig.
Publicerat November 19, 201015 yr Sådär, då har jag dumpat 6,5:an och beställt en Howa Rancland Compact i .308Ska även sätta dit en RCC dämpare på den. Ska bli kul att prova den. Det blev inte WB som fick affären. Du kommer definitivt inte bli besviken över howan. Jag har haft en exakt likadan i ett år nu och jag är sjukt nöjd. Den har skjutit riktigt bra och rekylen är helt klart hanterbar. Det är även en smidig och lätt bössa som är allmänt trevlig.
Publicerat November 19, 201015 yr Författare Du kommer definitivt inte bli besviken över howan. Jag har haft en exakt likadan i ett år nu och jag är sjukt nöjd. Den har skjutit riktigt bra och rekylen är helt klart hanterbar. Det är även en smidig och lätt bössa som är allmänt trevlig. Trevligt! Har du justerat trycket något? Läste på nätet att det verkar vara tämligen enkelt att justera både hårdhet och släp?
Publicerat November 20, 201015 yr Trevligt! Har du justerat trycket något? Läste på nätet att det verkar vara tämligen enkelt att justera både hårdhet och släp? Har faktiskt inte kollat något på det på min bössa och nu har jag ju vant mig vid det trycket som var från början så det känns dumt att börja ändra nu Bara att du skjuter lite med den så lär man sig ju exakt hur mycket man måste trycka innan det smäller.
Publicerat Februari 1, 201115 yr Författare Tänkte bara lämna rapport här. Howan är inskjuten och provad. Trycket justerat, det var mycket enkelt och ligger nu på ca 0,9 kg i princip helt utan släp. Skjuter bra, mycket smidig och lätt bössa. Fick även prova den skarpt då jag sköt mitt första rådjur i mellandagarna. Nu är pipan kapat till 45 cm och en rcc t40 monterad. Har inte hunnit testa den med dämparen, men det ska bli kul!