Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

1/10

Featured Replies

Publicerat

Vad är detta, inte en tråd om rådjurs premiären i morgon :P

Jagar ingen på vanligt vis längre :o

I morgon är stora dreversläppar dagen nr 1.

Jag brukar vara ledig men har nu under ett par år blivit utan ledighet just denna dagen. (Har ju varit lör/sön med)

Vi kommer nog att släppa unghunden på morgonen för att sedan låta gammelkärringen ta ett eller ett par varv i skogen efter det. Rådjuren verkar ha hittat tillbaka hit igen, jag ser min tre fyra st varje kväll nu mera på olika ställen och det är ju skönt men jag undrar ändå om det inte blir till att hålla igen ordentligt i år.

Vi har kommit överens med ett par grannar om att vi bara skjuter kid och då ev någon enstaka bock för våra två unghundar men bara då och en för varje.

Stammen behöver helt klart lite hjälp att komma upp igen och med den ökande rävstammen så är det kul att hjälpa dom små liven lite på traven. Jaga kan man ju göra men man måste inte skjuta alla djur man kan ( Har jag hört ;) )

Nu blir det till o leta fram radio mussla o lite annat som legat i gömmorna ett tag.

Skitjakt på er alla.

//

Publicerat

Är medbjuden till en gammal kompis på söndag för en omgång i de sörmländska skogarna. Ska bli skitskoj, va o inhandla en liten kabel mellan radion och Peltorlurarna. Ska nog ha radion igång imorn och tjuvlyssna på snacket. :o

Ser fram emot helgen minst sagt.

Publicerat
Vad är detta, inte en tråd om rådjurs premiären i morgon ;)

Jagar ingen på vanligt vis längre :P

I morgon är stora dreversläppar dagen nr 1.

Jag brukar vara ledig men har nu under ett par år blivit utan ledighet just denna dagen. (Har ju varit lör/sön med)

Vi kommer nog att släppa unghunden på morgonen för att sedan låta gammelkärringen ta ett eller ett par varv i skogen efter det. Rådjuren verkar ha hittat tillbaka hit igen, jag ser min tre fyra st varje kväll nu mera på olika ställen och det är ju skönt men jag undrar ändå om det inte blir till att hålla igen ordentligt i år.

Vi har kommit överens med ett par grannar om att vi bara skjuter kid och då ev någon enstaka bock för våra två unghundar men bara då och en för varje.

Stammen behöver helt klart lite hjälp att komma upp igen och med den ökande rävstammen så är det kul att hjälpa dom små liven lite på traven. Jaga kan man ju göra men man måste inte skjuta alla djur man kan ( Har jag hört :P )

Nu blir det till o leta fram radio mussla o lite annat som legat i gömmorna ett tag.

Skitjakt på er alla.

//

Hoppas inte det är Pernilla du menar :o

Publicerat

själv kanske det slutar med att jag får fälla första rådjuret överhuvud taget, då jag bara sett getter och kid hittills på vakjakten :o

Publicerat
  • Författare
Hoppas inte det är Pernilla du menar :o

Nej fast nu när du nämner det så........ :P

Nej det var den tjuriga gamla drevern som skäller ut er när ni kommer jag hade i tanken.

//

Publicerat
Nej fast nu när du nämner det så........ :P

Nej det var den tjuriga gamla drevern som skäller ut er när ni kommer jag hade i tanken.

//

Jo jag misstänkte att det var den där eländiga gamla bakfylleväckarklockan i hundgården :o

Publicerat

Ja nu e de dags! Äntligen :o Laddat radion, bytt batterier i pejlen och sitter nu å bidar tid. Surt som fan att behöva jobba imon men sen blir de jakt lördag och söndag! Jag sänker en torsdagsöl+konjak å drömmer ist, ni som går ut te möra får se till å hålla ställningarna!

/Kristian

Publicerat

Jepp!

Nu bliré jakt..

Fast.. precis insett att vi är 3 man o 5 hundar...

Undrar om jag känner för mycket hundfolk..

Publicerat

Astron laddad och uppdaterad, radion laddad, kombin inskjuten...... nu blir det rock´n´roll!!! <_<:blink:

Publicerat

Astron laddad och uppdaterad, radion laddad, kombin inskjuten...... nu blir det rock´n´roll!!! <_<:blink:

Publicerat

Ja e det inte härligt?

Fortfarande blod på fingrarna efter en bock som jag äntligen lyckades skjuta efter att ha blivit lurad hela sommaren....men som jag inte fick behålla så länge...ungefär 1 timme efter skott så försvann den ...dessa jävla köttsnurror <_< men till saken...

Ska imorgon ut på Gräsö på östra upplands kusten å sätta lite fart på rå och ev lite gris:)

Men det kan bli tvärtom också...då jag har en Wachteltik på 10månader som visat bra gry både på rå och hare samt en griskontakt tidigare + att jag har en Basset Grand Griffon (1,5 år) omplacering som efter ett ex antal timmar i skogen börjat fatta att man ska skälla när man känner något hemma iaf.... men det brukar kunna bli någe helt annat när man e bort bjuden. Dock är det hundra ggr tätare med rådjur på ön än hemma där KATTJÄVELN HAR FÅTT FÄSTE!!!!!

Tror och hoppas på bägge imorgon då vi ska jaga av lite uddar och skär.

Brukar vara superkul med eldning och ev lite grillning och kill(gubbsnack) Så jag återkommer med resultat imorrn.

Natti natt....färjan går tidigt:)

Publicerat

Fan va gött sitter på jobbet slutar kl halv sex för att åka hem och byta om till fin kläderna <_<

En premiär kan man inte missa tysken laddad astron laddad nu blir det åka av hoppas jag :blink:

Mvh jörgen

Publicerat

Äntligen. Tänk vad underbart att äntligen få komma till skogen på "riktigt". För det är att nu som jakten börjar. Hoppas jag kan komma med en bra rapport i kväll :D:P

Publicerat
  • Författare

Nu ska bara frukosten ätas o barnen ska iväg till skolan, sen släpper vi :D

//

Publicerat

ja, jävlar nu e de julafton igen!! :D

Publicerat

Bagga-jakt kan det va något? :D

Publicerat
  • Författare
Bagga-jakt kan det va något? :D

Ska du mé :P

//

Publicerat

Årets viktigaste dag!

Jagar nog på "den lilla" marken idag och med jaktlaget på "stormarken" i morgon, söndag är det ju tyvärr Mickelsmässmarknad så då blir det ingen jakt.

Publicerat

Vi har hundförbud så här veckan före älgjakten. :D

Någon gammal grej som hängt med. Gubbarna tror att man skrämmer bort älgarna.

Publicerat

Här hemma blir det dov, rå och vildsvinsjakt i morgon.

I går kväll syntes ett 40 tal dov samt 11 vildsvin från våran jaktkoja. Så det lutar väl åt att fylla fickorna med amm. inför morgondagen...

Publicerat

Rapport från dagen jakt.

Hade rådjur på 20-25 meters håll från mig :) Med träffområdet döljdes precis av en gran :P Men men då har vi ju ett rådjur mer att jaga på nästa gång :)

Publicerat
Här hemma blir det dov, rå och vildsvinsjakt i morgon.

I går kväll syntes ett 40 tal dov samt 11 vildsvin från våran jaktkoja. Så det lutar väl åt att fylla fickorna med amm. inför morgondagen...

Om han vill ha en nybörjare som sällis så är jag gärna med :P

Publicerat

Dagens rapport :P

Släppte tre hundar på elva man ut med pass skyttarna sen var det bara att köra på

Släppte tysken och hon drog i väg omgånde och började väcka gick väl en kvart så kom upptaget

Det buktade i en timme sen kom jag åt en killing ^_^

Det sköts även en killing till för en drever och en get sen så hade vi fart på en get med tre killingar sågs även en lite bock och smal djur så det bådar gott för framtida jakter

Nya tag i morgon skit jakt på er

Mvh Jörgen

Publicerat
  • Författare
Vi har hundförbud så här veckan före älgjakten. ^_^

Någon gammal grej som hängt med. Gubbarna tror att man skrämmer bort älgarna.

Jag vet fler som har sådana dumma regler. MEN detta är ju veckan före veckan före Äälgjakten :P

Nästa helg så blir det inget släpp, vi har ingen regel som säger så men alla gör så bara, o det skulle bli ett herrans liv om man släppte.

Jösses säger jag bara.....

//