Publicerat September 30, 201015 yr Då var oskulden tagen Sköt på älgbanan för första gången någonsin idag. Det var oxå första gången någonsin som jag skjutit med något grövre än klass 3. Sköt med lånevapen (6,5 x 55) och det gick väl enligt "gubbarna" på banan hyfsat i alla fall. Eftersom det var första gången så hade jag inga förväntningar över huvud taget. Kändes i alla fall bra att ha kommit igång samt att det var en ganska stor "rusch" rent känslomässigt. Lägger ut resultaten här för allmän bedömning så får vi se vad ni säger Serie 1: 3-1, 2-1, 3-1, 0-0 Serie 2: 5*-1, 4-1, 4-1, 3-1 Serie 3: 5*-1, 3-1, 5*-1, 0-0 Så, bra eller anus? /Stefan PS. Var inte helt säker på var jag skulle posta detta som om det skulle vara fel så kanske någon Mod kan flytta på det? DS.
Publicerat September 30, 201015 yr Då var oskulden tagen Sköt på älgbanan för första gången någonsin idag. Det var oxå första gången någonsin som jag skjutit med något grövre än klass 3. Sköt med lånevapen (6,5 x 55) och det gick väl enligt "gubbarna" på banan hyfsat i alla fall. Eftersom det var första gången så hade jag inga förväntningar över huvud taget. Kändes i alla fall bra att ha kommit igång samt att det var en ganska stor "rusch" rent känslomässigt.Lägger ut resultaten här för allmän bedömning så får vi se vad ni säger Serie 1: 3-1, 2-1, 3-1, 0-0 Serie 2: 5*-1, 4-1, 4-1, 3-1 Serie 3: 5*-1, 3-1, 5*-1, 0-0 Så, bra eller anus? /Stefan PS. Var inte helt säker på var jag skulle posta detta som om det skulle vara fel så kanske någon Mod kan flytta på det? DS. har du skjutit grisen på din profilbild med klass 3 då? Resultaten är ju inga guldserier. men de är bra skjutet för att vara första gången! kämpa på
Publicerat September 30, 201015 yr Författare har du skjutit grisen på din profilbild med klass 3 då? Resultaten är ju inga guldserier. men de är bra skjutet för att vara första gången! kämpa på Nä.... Den bilden är nog mer önsketänkande! Bilden är tjyvad och således inte nerlagd av undertecknad. Och tack för uppmuntran!
Publicerat September 30, 201015 yr jag tycker så här: - det är bra att du övar, all heder till den som väljer att öva på papp istället för djuren. - lånevapen är inte optimalt för du har ingen chans att ändra om det och testa olika saker med det. - de två skotten i rörelse på varje serie är inte det du skall fokusera på i början om du frågar mig utan fokusera på att verkligen sätta de stillastående skotten perfekt! du har all tid i världen så ta det då så coolt det går. - det är mentalt jävligt svårt att lyckas bra med skott två och fyra om du stressat iväg det första och tredje. - slappna av i hjärna och kropp mellan varje löp, när du bestämmer dig för att du är redo att skjuta igen så är det bara det du skall göra. koncentrera dig, skjut, ladda om på axeln, skjut igen och slappna av. det finns 50 trix och tips till men det blir initialt för rörigt tror jag. jag skjuter en del på älgen med mediokert resultat, dvs bommar ibland som alla andra och man lär känna sig själv väldigt bra. ta vara på den möjligheten till utveckling. /Kalle
Publicerat September 30, 201015 yr Författare jag tycker så här:- det är bra att du övar, all heder till den som väljer att öva på papp istället för djuren. - lånevapen är inte optimalt för du har ingen chans att ändra om det och testa olika saker med det. - de två skotten i rörelse på varje serie är inte det du skall fokusera på i början om du frågar mig utan fokusera på att verkligen sätta de stillastående skotten perfekt! du har all tid i världen så ta det då så coolt det går. - det är mentalt jävligt svårt att lyckas bra med skott två och fyra om du stressat iväg det första och tredje. - slappna av i hjärna och kropp mellan varje löp, när du bestämmer dig för att du är redo att skjuta igen så är det bara det du skall göra. koncentrera dig, skjut, ladda om på axeln, skjut igen och slappna av. det finns 50 trix och tips till men det blir initialt för rörigt tror jag. jag skjuter en del på älgen med mediokert resultat, dvs bommar ibland som alla andra och man lär känna sig själv väldigt bra. ta vara på den möjligheten till utveckling. /Kalle Tack för tipsen! Papp är allt jag får öva på då examen inte är klart. Att lånevapen inte är det bästa förstår jag men det är det alternativet som bjuds för närvarande. Tanken är att jag skall vara klar till fram på vårkanten så det är ingen jäkt, en sak i taget, lugnt och fint. Struntar helt i att kolla på monitorn under tiden jag skjuter och försöker att vara så lugn och avslappnad som det bara går. Anledningen till att jag "hänger" omkring här och läser en hel del innan jag ens tagit examen är att försöka dra nytta av den enorma erfarenhet som finns här hos er alla. Därmed inte sagt att man automatiskt blir en bra skytt/jägare för det men alla bäckar små som det heter. Dessutom så är det alltid nyttigt att ta del av praktiska erfarenheter i stället för att bara läsa böcker. /Stefan
Publicerat September 30, 201015 yr Anledningen till att jag "hänger" omkring här och läser en hel del innan jag ens tagit examen är att försöka dra nytta av den enorma erfarenhet som finns här hos er alla. Därmed inte sagt att man automatiskt blir en bra skytt/jägare för det men alla bäckar små som det heter. Dessutom så är det alltid nyttigt att ta del av praktiska erfarenheter i stället för att bara läsa böcker. amen
Publicerat Oktober 21, 201015 yr Författare Nu kan jag bocka av det första på listan över att göra innan examen. Sköt guld på älgbanan i dag Från första tillfället jag sköt fram tills idag så har jag varit på banan vid 4 tillfällen och sammanlagt har jag skjutit 21 serier, så jag tycker att det det gått över förväntan. När jag kom ut efter den sista serien så låg guldmärket på disken och väntade... Kanske skulle ha märket på mig när det är dags för uppskjutning Efter att jag fått intyget och betalat så frågade jag vad det är för märken som skulle sitta på baksidan av medlemskortet, det finns ju två ringar där det står "Plats för skyttemärke. Fick ett "Aha" tillbaka och så plockade skjutledaren fram två ark med små runda märken. Efter lite dividerande skjutledarna emellan så fick jag ett märke med ett Ä på i blått och silver att sätta på baksidan av medlemskortet. Var tydligen den första som fick det på banan då de tidigare inte vetat vad märkena var för. Det andra märket visste dom inte vad det skulle vara för. Märket var grönt och silver med ett H på. Någon som har en aning om vad det är för?