Publicerat Februari 18, 200521 yr Hallå! hur lång tid brukar de ta för era licenser att dimpa ner i brevlådan ? licensen till min 22 magnum tog mindre änn en vecka (ovanligt tur?) licensen till min halv automat hagelbösa har de gåt en vecka redan. *suck* jag som hoppades på å få använda den till kaninjakten nu i heljen. aja, farsan har en bra gammal simson-suhl som jag kan använda.
Publicerat Februari 18, 200521 yr Det beror på var i landet du bor och vilken arbetsbelastning ditt polisdistrikt har. I somras tog det två dagar för mig att få licens på en studsare, men det är heller inte ovanligt att det tar månader.
Publicerat Februari 18, 200521 yr Ska bli intressant att se hur lång tid min tar. Ska snart slänga in en på en 1640 9,3X62.
Publicerat Februari 18, 200521 yr I Boden får du dem över dan. Bästa hittills för mig var 6 minuterom jag inte minns fel. En av tjejerna skrev, den andra tog betalt.. 8) Boden polisen är bäst. :-*
Publicerat Februari 18, 200521 yr Författare låter underbart beretta! mina ansökningar behandlas av polismyndigheten i lund. de kan va så illa att ansökan inte kom in förens i onsdags dena veckan, killen i jakt butiken vikariera för de vanliga folket å han var lagom förvirad. :
Publicerat Februari 19, 200521 yr 15 min - 24 tim, har det iaf tagit för mig, iofs så skickar jag inte in ansökan utan kliver in till rätt person på polisstationen, och oftast får jag dom direkt, eller så kan jag hämta dom dagen efter.. En gång fick jag vänta 2 dagar pga. för hög arbetsbeastning
Publicerat Februari 22, 200521 yr Författare då har två veckor snart paserat, ingeting från polismyndigheten. Hmm.. jo en kalelse till retegång. ;D
Publicerat Februari 22, 200521 yr Om man gjort något "olagligt" tex olovlig körning eller annat som fastnar som en prick i registret så går ansökan automatiskt till stationschefen för bedömning av lämpligheten på den sökande. Har själv detta problem som orsakar en rätt lång handläggandetid varenda gång :- Det tar fem år innan man får ett rent papper igen.
Publicerat Februari 24, 200521 yr Jag kan bara hålla med Beretta tjejjerna i Boden ÄR bäst, 13min så hade jag min. Varför ska du behöva vänta sa hon. ;D :-* :-* :-*
Publicerat Mars 7, 200521 yr Ni har tur ni som bor i Boden...I Luleå brukar det ta minst en månad. Senast stavade dom dessutom fel på licensen... >
Publicerat Mars 7, 200521 yr Fick min licens på Ultra Lighten i dag. Det har tagit 14 dagar. Var förut lika nöjd som Beretta och Hallen med Boden polisen men denna gång tog det alltför lång tid > Nåja, dom kan ju också ha mycket att göra.
Publicerat Mars 7, 200521 yr Ni har tur ni som bor i Boden...I Luleå brukar det ta minst en månad. Senast stavade dom dessutom fel på licensen... > Håller med... Sist jag sökte på en Aya ss ville dom ha en förklaring på varför jag ville ha ett sådant vapen eftersom jag redan hade två hagelvapen. Jag dikterade ihop ett helt A4 papper som beskrev den jakt jag bedriver och hur vapnet skulle passa in i just denna jaktform. Efter en vecka fick jag svar Du har inte skrivit att du saknar denna typ av hagelvapen alltså en sida sida, kom in och gör det så ska det nog ordna sig Jag åkte till stationen och skrev på ett nytt A4 papper med jätte stora bokstäver att jag saknar ett sådant vapen och nu fick jag det beviljat. Efter ytteligare ca två veckor kom licensen. Luleå är inget föredömme när det gäller vapenfrågor > > >
Publicerat Mars 8, 200521 yr Licenskontoret i Göteborg är öppet mellan 10-12. : Går inte att ta imot dom senare Väntetid: minst 2-3 veckor men bli inte överraskad om det tar fyra
Publicerat Mars 8, 200521 yr Irriterande är att man måste lämna in ansökan i den kommun man är skriven i. Annars hade man kunnat välja en med bättre handläggare. Jobbit när man pendlar också, man måste ta ledigt från jobbet för att kunna lämna in ansökan med dom halvdagar dom har öppet hos farbror blå.
Publicerat Mars 17, 200521 yr Författare Jises! lämna in en ansökan till den lokala polisen som skulle skicka vidare den till lund, de var i måndags, ansökan behandlades på tisdagen så fort har de alldri gåt innan! ;D ;D ;D
Publicerat Mars 17, 200521 yr Tjoho........göteborgspolisen överraskade, 1.5 vecka Det va ju inte så blodigt 8)
Publicerat Mars 17, 200521 yr Författare heh, jag höll på å bli galen över halv automat licensen, de gick 3 veckor. :-X
Publicerat Mars 19, 200521 yr Jag fick vänta 2 veckor, sedan kom ett papper på att jag inte hade med ett extra intyg. Så det kostade ytliggare 200 spänn . För att dom inte kan tala om att det ska med från början fast jag frågade när jag lämnade in ansökan. Fast det är min första licens och jag ansökte om att få ha bössan i pappa´s skåp. Hårdare regler kanske ???
Publicerat Mars 23, 200521 yr Fast det är min första licens och jag ansökte om att få ha bössan i pappa´s skåp. Hårdare regler kanske ??? Det stämmer, lite knepigare