Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hornday 30-30 LEVERevolution

Featured Replies

Publicerat

Hej !

Söker någon återförsäljare i västergötland , småland eller på nätet som säljer

Hornday 30-30 Win 160 gr FTX® LEVERevolution har letat på webben med sämre resultat så det ser ut som forumet blir mitt sista hopp.

Vet någon om en återförsäljare så blir jag överlycklig.

/Andreas

Publicerat

Ja det verkar vara ett sorgebarn det där med att få tag på Hornadyammo, för oss som inte bor i storstad.

Walter Borg i Stockholm och Svante Nilsson i Uppsala har vet jag, men i övrigt så har jag ingen aning.

Här i Hälsingland verkar det inte finnas någon i alla fall, så jag håller på att testa fram mina egna laddningar med LE kulan istället.

Publicerat
  • Författare

Kan bara hålla med dig Crowfear det är ett riktigt mörker , hörde med dom lokala vapenhandlaren här och dom hade 6 månaders leveranstid :lol:

Snart lägger jag ner jakten på Hornady och motiverar köpet av en 45 -70 kanon :D

Publicerat

Du laddar inte själv eller ?

Annars så kommer det antagligen att bli fullt möjligt att ladda exakt den laddning som Hornady har i sina LE patroner, då krutet som de använder släpps på marknaden nu 2011.

Det är Hodgdon som saluför det, och Staffans Vapen handlar med det krutet, och jag kommer att tjata hål i huvudet på dem att ta hem en låda sånt, om den nu inte redan har tänkt det vill säga. :P

Men det är klart att du ska ha en grovsingbygel också, man kan aldrig ha för många byglar.. :)

Publicerat
  • Författare
Du laddar inte själv eller ?

Annars så kommer det antagligen att bli fullt möjligt att ladda exakt den laddning som Hornady har i sina LE patroner, då krutet som de använder släpps på marknaden nu 2011.

Det är Hodgdon som saluför det, och Staffans Vapen handlar med det krutet, och jag kommer att tjata hål i huvudet på dem att ta hem en låda sånt, om den nu inte redan har tänkt det vill säga. :)

Men det är klart att du ska ha en grovsingbygel också, man kan aldrig ha för många byglar.. B)

Har börjat fundera på ladda själv men känner att jag inte riktig har den kunskapen än , är och studerar flitig på den avdelningen här på forumet.

Har förstått att det finns en del att tjäna på att ladda själv men förstunden har jag ingen utrustning alls och tanken var att klassa upp 30-30 till klass 1 gevär för att vi har fått vildsvin på våra marker och hade planer på att minska antalet lite.

fortast möjligt :D

Dom hade lyckats böka upp gräsvallen på ett ställe som inte syntes när vi körde slåttermaskinen , kostnad 39000 kr :)

har planer på att skjuta av några i det området anlägga en utfodringsplats längre bort det är därför jag vill ha tag i denna ammunition fort som f :P

Och så fort ekonomin tillåter en 45-70 men det blir nog inte förrän till våren

Det är väl så att av byglar kan man bar ha för få ? :P

Publicerat

Ok, då är jag med.

Jo, du tjänar en del på att ladda själv, såvida du inte bara skjuter några få plugg per år.

Den stora förtjänsten tycker jag dock ligger i att man kan skräddarsy en laddning till sitt eget vapen, så att man får den kula man vill ha, och som dessutom skjuter bra.

Sen att det spårar ur efter ett tag och man bara samlar på sig mer och mer laddprylar är ju en annan femma.. :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Sen att det spårar ur efter ett tag och man bara samlar på sig mer och mer laddprylar är ju en annan femma.. -_-

Haha känner igen symptomet är likadan själv

Ska ta och sätta mig in i hur handladdning fungerar lite mer i väntan på krutet från Hodgdon släpps

tackar för svaren Crowfear och tipset om krutet

ser ut som det tar ett par månader ändå att få tag i den färsdig laddade, då är det lika bra att vänta på att ekonomin tillåter 45-70 och lära sig handladdning undertiden.

Publicerat

Bra plan. :P