Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sälj jakt

Featured Replies

Publicerat

Tjena alla som vet.

Jag fick frågan om att ordna jakt åt ett gäng"fina" herrar från Götet.

De ville jaga Vildsvin och har tydligen egna hundar så jägare får man anta att de är.

Jag tror inte jag ror iland detta pga av grisfrånvaron.

De ville jaga ett par tre dagar så det går ju åt en del mark för att lösa detta.

Alternativt en stor mark med mycket gris.

Vad får sådant kosta?

Jag har ingen aning själv.

Jag vet att de större bolagen tar en ryslig massa pengar för jakter men de är ju på ett annat plan.

//

Publicerat
Tjena alla som vet.

Jag fick frågan om att ordna jakt åt ett gäng"fina" herrar från Götet.

De ville jaga Vildsvin och har tydligen egna hundar så jägare får man anta att de är.

Jag tror inte jag ror iland detta pga av grisfrånvaron.

De ville jaga ett par tre dagar så det går ju åt en del mark för att lösa detta.

Alternativt en stor mark med mycket gris.

Vad får sådant kosta?

Jag har ingen aning själv.

Jag vet att de större bolagen tar en ryslig massa pengar för jakter men de är ju på ett annat plan.

//

Lasse, ni kan få komma upp till mig och jaga billigt. 50 000 och din 222,a kostar det.

Och ja just det, du får nog låta bli att duscha på ett par dar för vill de se svin så får du agera sådant. :rolleyes:

Nä skämt åsido, ni jagar i en helt annan region med viltstammar man bara kan drömma om så jag kan inte ge dig något vettigt prisförslag.

Ring något gods i närheten och fråga ( dock inte ditt eget, för jag har hört att svågern och Pernilla är hutlöst dyra)

Publicerat
  • Författare
Lasse, ni kan få komma upp till mig och jaga billigt. 50 000 och din 222,a kostar det.

Och ja just det, du får nog låta bli att duscha på ett par dar för vill de se svin så får du agera sådant. ;)

Nä skämt åsido, ni jagar i en helt annan region med viltstammar man bara kan drömma om så jag kan inte ge dig något vettigt prisförslag.

Ring något gods i närheten och fråga ( dock inte ditt eget, för jag har hört att svågern och Pernilla är hutlöst dyra)

Nu tror jag inte att det skiljer sig särskilt mycket i vilt täthet mellan våra marker men hur som så har jag inte marker för detta -_-

Det vore skitroligt att ordna något sådant så jag får nog klura på hur jag skulle kunna lösa detta.

Nja lägger nog ner detta o jagar själv i stället :)

btw Jag tror det kan göra ont att leka gris i det sällskapet :D

Finns inga Gods i Småland, Eller jo det gör det nog men inget i min närhet.

Fan lite sugen på detta är jag nog ändå :angry:

//

Publicerat
Nu tror jag inte att det skiljer sig särskilt mycket i vilt täthet mellan våra marker men hur som så har jag inte marker för detta -_-

Det vore skitroligt att ordna något sådant så jag får nog klura på hur jag skulle kunna lösa detta.

Nja lägger nog ner detta o jagar själv i stället :lol:

btw Jag tror det kan göra ont att leka gris i det sällskapet :D

Finns inga Gods i Småland, Eller jo det gör det nog men inget i min närhet.

Fan lite sugen på detta är jag nog ändå :ph34r:

//

Det är bara att ta i så du skäms och sedan lägga på lite till. Vi är ju generellt sjukt dåliga på att ta betalt för saker i Sverige. Att du är en liten aktör tycker jag inte ska låta hindra dig, det är väl bara att kolla vad etablerade gods tar för motsvarande arrangemang, förklara läget avseende vilttillgång och köra. Det är ju de som kontaktat dig och inte tvärt om.

Lycka till!

Publicerat

Om du skall genomföra detta så måste du vara mycket tydlig med vilka förutsättningar du kan erbjuda, annars är det en stor risk att det går illa.

Publicerat

fina herrar har oftast höga förväntningar på jakt, uppehälla och mat.

Publicerat

Lägg ett ganska högt bud ist och tar dom de så tjänar du hackan, annars får du marken själv... Prisförslag 5000 per dag och person är väl ett bra lägsta pris och sen är det bara att höja beroende på vilken service.... Vill de ha en bra jakt och götta sig så kostar det om man inte vill hålla på med gratis aktivitet :ph34r:

Publicerat

Gubbar med plånbok har inte så höga krav generellt och är ganska enkel att roa :ph34r:

Publicerat

Att ta 1000:-/dag och person för jakten bör vara rimligt. Ska kost o logi ingå så lägg på 1000:-. Lägg sen upp en prislista på fällavgifter.

Oavsett hur du lägger upp det så var tydlig med vad som ingår och vad de betalar för så blir det troligen inget problem med missnöjda kunder efteråt.

Publicerat
  • Författare

Pga mitt lilla grisbestånd kommer jag att lämna Walk over på denna jakten.

Jag anser att omman ska ta in betalande gäster så ska man kunna erbjuda dom skottchanser och det kan jag inte garantera så jag ringer och avböjer.

Kul är det i vart fall och om ett par år kanske det ser ut på ett annat sett.

Tack ändå för era tips och idéer.

//

Publicerat

Ett hedervärt beslut,

jag hoppas att du sålde in dem på ett par andjakter till ditt vatten till nästa år?

Det hade jag nog gjort.

/Christian

Publicerat
Pga mitt lilla grisbestånd kommer jag att lämna Walk over på denna jakten.

Jag anser att omman ska ta in betalande gäster så ska man kunna erbjuda dom skottchanser och det kan jag inte garantera så jag ringer och avböjer.

Kul är det i vart fall och om ett par år kanske det ser ut på ett annat sett.

Tack ändå för era tips och idéer.

//

Tja, om man förklarar läget för ev. jaktgäster och lägger upp betalningen så att de bara betalar för vad de får så kan det hända att de nappar ändå. Det är förvänansvärt ofta som "jägare" bara vill träffa gänget och ha roligt tillsammans samtidigt som de kommer hemifrån.