Publicerat Oktober 1, 201015 yr 70 gr Hornady softpoint. Om du får tag i den dvs. Vet inte om den tas in nå mer. Kompisen har letat men inte hittat fast det var ju ett tag sen.
Publicerat Oktober 1, 201015 yr Författare 70 gr Hornady softpoint. Om du får tag i den dvs. Vet inte om den tas in nå mer. Kompisen har letat men inte hittat fast det var ju ett tag sen. jag har redan prövat hittar den inte någonstans.
Publicerat Oktober 2, 201015 yr ska skjutas i en tcu så det blir ingen hisklig fart. Skjuter han bara bakom bog så skulle jag vilja slå ett slag för 80grs Remington SP. Funkar bra ifall man drar smällen i spjälstaketet, kommer det därimot i bogen så kan du kasera den. Sköt 4 - 5rävar och 3-4 rå med den i min BR i början och blev alltid nöjd så länge jag höll smällarna bakom bog som sagt. MVH/Jocke
Publicerat Oktober 2, 201015 yr Hej Jag rekommenderar Winchesters 80 grains blyspets funkar klockrent och det har varit lätt att få precision med dom. Har kört dom i båda mina sako 6ppc'er som jag haft och alltid bra resultat. Kommer att prova dom i både min 6br och min 6xc bara bössorna kommer hem. Sedan blir det ju inte sämmre av att kulan är både billig och bra. Om du vill kan jag kolla hur många jag har kvar så kan jag ju skicka upp några till dej så du får prova dom. Mvh Jocke
Publicerat Oktober 2, 201015 yr Författare HejJag rekommenderar Winchesters 80 grains blyspets funkar klockrent och det har varit lätt att få precision med dom. Har kört dom i båda mina sako 6ppc'er som jag haft och alltid bra resultat. Kommer att prova dom i både min 6br och min 6xc bara bössorna kommer hem. Sedan blir det ju inte sämmre av att kulan är både billig och bra. Om du vill kan jag kolla hur många jag har kvar så kan jag ju skicka upp några till dej så du får prova dom. Mvh Jocke tackar jag köper ett 100 pack direkt ingen dyr kula som sagt.
Publicerat Oktober 3, 201015 yr 85 grains SGK är fin, men under 80 grain är mitt förslag 75 grains V-max, Roe har inne har goda erfarenheter av den och jag i viss mån med, skjuter tätt och är trevlig, inte för rivig i viltet. /Christian
Publicerat Oktober 3, 201015 yr men under 80 grain är mitt förslag 75 grains V-max, Roe har inne har goda erfarenheter av den och jag i viss mån med,skjuter tätt och är trevlig, inte för rivig i viltet. /Christian Var det den du sköt med här hemma? Styckaren var förundrad över hur lite förstört det var.. /Må
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Må- nej det var 85 grains SGK kulan, ja det var nog ett ganska optimalt skott för att minimera köttskador. /Christian