Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Flå kniv o bilder på slida

Featured Replies

Publicerat

Här är en flå kniv jag gjort. En modell som funkar riktigt bra i älg jakten då bladet är 12 cm långt och en bredare variant. :D Skaftet är av päron träd med mässing o läder. Bladet har jag gjort av gammalt sandvik hs stål som är sketa bra stål till blad. Håller skärpan grymt länge. Hela kniven är ca 24 cm lång.

mvh Kimmo

ett-54.jpg

tre-45.jpg

ett-55.jpg

Publicerat

snygg kniv kimmo om jag hade haft pengar hade jag köpt den direkt :D

Publicerat

Snyggt, Kimmo! Fast det är ju inte direkt någon överraskning att det är snyggt det du gör... :huh::D:o

Publicerat
  • Författare

Tackar mina vänner. Här kommer en bild på slidan jag fick färdigt igår. Måste säga att den här typ av slida är riktigt skön i bältet. Av Randall kniven fick jag iden att också fixa ett läder snöre som säkerhet ifall tryck knappen skulle öppna sig. På så sätt tappar man aldrig kniven.

mvh Kimmo Lilja

ett-55.jpg

Publicerat
  • Författare

-_-

mvh Kimmo

Publicerat
Tackar mina vänner. Här kommer en bild på slidan jag fick färdigt igår. Måste säga att den här typ av slida är riktigt skön i bältet. Av Randall kniven fick jag iden att också fixa ett läder snöre som säkerhet ifall tryck knappen skulle öppna sig. På så sätt tappar man aldrig kniven.

mvh Kimmo Lilja

ett-55.jpg

Den blev rikigt nice, den slidan! Snyggt att den inte går så högt upp och döljer det fina skaftet. =)

Publicerat
  • Författare

Tackar Shamani.

Till er alla jägare. Ge mig ett bud då så får jag sre om jag tar det. Inte allt för skamligt bara.

Ser ni, jag är desperat för tillfället :lol::D:P

Publicerat

Som vanligt snygga mästerverk av dig :lol: Törs knappt titta då man ser en ny trådskapad av kimmo :P Så jäkla sugen på en ny kniv :D

Men nu till en fråga har en sån där eka swingblade kniv å hade gärna velat ha en läderslida till den i stället för nylon eller vad den nu är gjord av om det är något som du kan ta på dig i framtiden ? Har ingen panik men skulle väl haft en innan älgjakten nästa år :P

Publicerat
  • Författare

Det kan jag ordna en fin till dig om du vill. Brukar ta 350 kronor för att göra en slida till en mindre kniv men då blir det en robust i 3mm vegetabil garvad läder som håller i evigheter.

Publicerat
  • Författare
:P
Publicerat

mvh Kimmo Lilja

ett-55.jpg

Det är några som är avundsjuka på mig i jaktlaget för den fina kniven och om det beror på snålhet eller inte vet jag inte. ;)

Publicerat
Det kan jag ordna en fin till dig om du vill. Brukar ta 350 kronor för att göra en slida till en mindre kniv men då blir det en robust i 3mm vegetabil garvad läder som håller i evigheter.

Svarade på detta men nått hände för det fanns ju tydligen inte med här nu...

Ja jag ska beställa en av dig men får bli då jakten är klar ;) Nog för alla älgar verkar hålla sig borta från mina pass men kan ju behövas om det kommer någon :D

och du vill ju säkert ha kniven då du gör slidan och sen är det ju ingen panik då det ska vara klart först till nästa års älgjakt :o