Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nikon Monarch E + peltor sporttac för 7100kr. Bra eller dåligt?

Featured Replies

Publicerat

Jag har blivit erbjuden att köpa ett demoex Nikon Monarch E 1,5-6x42 med belyst riktmedel och ett par nya Peltor Sporttac för 7100kr. Jag är en fattig student och denna optik är det jag skall klara mig på i några år framöver, samma sak med hörselskydden. Jag är ganska hundra på att jag vill ha en 1,5-6x42 och jag uppskattar det belysta riktmedlet för då siktet kommer att vikariera som vaksikte (jag vakar sällan men det kan bli en del pursch senare på kvällen).

Är det bättre att hoppa över detta och köpa begagnad optik eller ska jag hugga? Jag har förstått det som att Monarch E-siktena är kvalitet som hänger med ett tag. Jag har gått och grunnat på erbjudandet i en vecka men jag känner mig rätt så säker. Köper idag eller imorgon om sakerna finns kvar och om forumet inte sparkar bakut.

:D

Publicerat

Utan att ha verifierat om priset är rätt så kan du lugnt luta dig tillbaka när det gäller kvalitén på grejerna.

Både Nikon och Peltor håller hög kvalitet.

//

Publicerat

Nypris på kikaren lligger på 7590 och lurarna 1000-1200 så det bör väl vara en rätt bra deal löp å köp

Publicerat

Det låter ju fint men jag har en liten negativ sak att säga om hörselskydden. Mina ligger på hyllan här hemma... Alltid för dom är i vägen när jag lägger an. :D

Kan du få ett bra pris på enbart siktet så finns det ju andra alternativ som är bättre än just sport-tac modellen.

Publicerat