Publicerat Oktober 2, 201015 yr Är relativt ny här på forumet. Tänkte utnyttja Er erfarenhet beträffande västar på småhundar. Jag har en duktig Borderterrier som jag ofta blir bjuden på jakt med runt stockholm. ( jag bor på Ingarö) Han driver i princip allt och jag har fått ett antal grisar skjutna för han. Han har hittills haft tur och träffat "snälla" grisar. Mina egna jaktmarker i Hälsingland har varit förskonade från varg-tills NU! Det här har fått mig att börja titta på västar. Det kanske kan köpa mig lite tid om vargen är framme och man kanske slipper vet.besök om SurGalten är framme. MEN jag undrar om västen är stel och tung och kanske bara hämmar en så liten hunds rörelseförmåga. I värsta fall så han inte hinner undan vid ett utfall. Jag skulle bli otroligt tacksam för lite erfarenheter från andra småhundsägare som provat.
Publicerat Oktober 3, 201015 yr Författare Jag lyfter den här tråden igen, då jag är väldigt angelägen om att få ta del av Era erfarenheter, bra som dåliga. Snälla
Publicerat Oktober 3, 201015 yr Tjänare! Finns en uppsjö olika västar men en kille på västkusten som kallas "terrier Micke" säljer västar och jagar själv med sina tjugotalet terriers. Kommer inte ihåg vad han heter nu men kan återkomma om detta...
Publicerat Oktober 3, 201015 yr Författare Tjänare!Finns en uppsjö olika västar men en kille på västkusten som kallas "terrier Micke" säljer västar och jagar själv med sina tjugotalet terriers. Kommer inte ihåg vad han heter nu men kan återkomma om detta... Super!! Det låter väldigt intressant. Jag väntar med spänning.....
Publicerat Oktober 3, 201015 yr Halloj igen Han heter Mikael Andreasson www.haxjaktens.se Annars kolla i Allt om jakt & vapen nr 9 där hade de ett "väst-test" Lycka till