Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sugga

Featured Replies

Publicerat

Vi hade en diskusion idag om när suggan är fredad, jag ansåg att om det kommer en sugga med säg tre kultingar och dom tre skjuts så kan man skjuta suggan för att hon är ej längre kultingförande, diskusionen ledde till två läger i frågan, halva det samlade gänget menade att suggan lik väl va fredad då den kom hade kultingar, andra menade att när kultingarna va skjutna förde hon inte mer och kunde fällas. Hur tycker ni?

Publicerat

Det säger väl sig självt att har inte suggan kultingar längre kan hon ju inte vara kultingförande - eller? :huh: Jag menar det ska väl inte gå en viss tid mellan att hon är kultingförande till ensam...verkar ju knepigt.

Fast är det gäller ju att man är 100% säker på att det inte finns någon ytterligare kulting i "buskaget" som blir utan sin mamma.

Personligen skulle jag inte "panga" t.ex. 3 kultingar för att avsluta med suggan då jag tycker det skulle bli ett jäkla göra med att ta hand om alla dessa vildsvin. Fast är man ett större jaktlag eller säljer allt man skjuter så går det kanske i och för sig.

Publicerat
  • Författare
Det säger väl sig självt att har inte suggan kultingar längre kan hon ju inte vara kultingförande - eller? :huh: Jag menar det ska väl inte gå en viss tid mellan att hon är kultingförande till ensam...verkar ju knepigt.

Fast är det gäller ju att man är 100% säker på att det inte finns någon ytterligare kulting i "buskaget" som blir utan sin mamma.

Personligen skulle jag inte "panga" t.ex. 3 kultingar för att avsluta med suggan då jag tycker det skulle bli ett jäkla göra med att ta hand om alla dessa vildsvin. Fast är man ett större jaktlag eller säljer allt man skjuter så går det kanske i och för sig.

Inte jag heller men va vi va sugna på att redan ut här va, vad säger lagen, räknas hon som kultingförande just för att hon hade kultingar med sig?

Publicerat

Är hon utan kultingar, oavsett hur, är hon lovlig. Åtminstone den tiden när vuxna är tillåtna att skjuta!