Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

458 Win Magnum

Featured Replies

Publicerat

Sköt med denna bössan nu ikväll och känner mig sjukt manlig. B)

Någon som har erfarenheter av denna bössan? Inget jag skulle rekommendera att stå på älgbanan med direkt. Jag är rätt spinkig av mig och det känns i axeln kan jag lova. :rolleyes:

Publicerat

Någon som har erfarenheter av denna bössan? Inget jag skulle rekommendera att stå på älgbanan med direkt. Jag är rätt spinkig av mig och det känns i axeln kan jag lova. :rolleyes:

Det bästa med en .458 Win Mag är att de mycket enkelt brotschas upp till en .458 Lott, och nu kan vi börja tala om en manlig kaliber :D

Publicerat

Har bara provskjutit en men man måste ju bara älska kalibern, jag skulle absolut inte brotcha upp till Lott, originalet räcker länge.

Har suktat efter en ett tag nu men har lite svårt att motivera investeringen då den helt krasst inte uträttar mycket mer än 9,3an och 30-06an jag redan har eftersom jag bara jagar i Sverige.

Varför inte älgbanan? Det är ju först då det blir riktigt macho :rolleyes:

Publicerat

Den är inte så farlig att skjuta med om du trycker den ordentligt mot din axel.

Börja ladda själv är ett tips, en ask från Norma, Swift a-Frame kostar en slant...

Ett riktmedel av bra kvalitet är oxå att rekomendera, själv kör jag med de öppna som finns monterade och det har funkat bra än så länge. Har skjutit björnpasset med öppna och det gick bra!

lycka till!

Publicerat
Sköt med denna bössan nu ikväll och känner mig sjukt manlig. :rolleyes:

Manligt och manlig, har för mig att Natasha Illium Berg kör med 458Lott och hon är ju en hyffsat mager jänta. Tror det blir vad man gör det till, med rätt teknik så är det inga problem.

Vill man sedan veta vad som är rätt teknik för att inte få stryk så är nog allas våran Exabit den enda rätta att fråga. Maken till kille som kan njuta/ta för sig av rekyl hittar man aldrig.

MVH/Jocke

Publicerat
  • Författare

Jag blev förvånad att inte siktet ville upp och göra illa i plytet, men så kramade jag ju och höll ann som en idiot också.....så de vill till att vara fokuserad till 1000 om man skall skjuta mot vilt....givetvis med alla vapen men kanske extra i denna kaliber......hursom en häftig upplevelse....jag bara stod och skrattade efteråt, fick faktiskt till fin träff på 100 m :rolleyes: