Publicerat Oktober 4, 201015 yr Har änteligen köpt en 308 så att jag kan bygga drömbössan. det är en remington 700 ADL har en rostfri 6 mm lotar walter pipa ligandes . så nu blir det en 6 mm br norma med minst 23 mm mynning, jan stenros ska bygga den å på den ska det sitta en weaver 36 * 42 läntar så tills den blir klar .. snacka om prickskytte bössa
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Alltid trevligt med fler 6BR-bössor! Räffelstigning? Vad blir användningsområdet, bana eller även jakt? Antar att det inte blir en renodlad jaktbössa när du ska ha minst 23 mm pipdiameter och en fast 36x kikare Stockmodell? Lägg gärna upp lite före-och efterbilder, alltid skoj att se andras projekt.
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Författare jag ska ha den till bänkskytte å jakt . räffelstigningen blir 1/10 , för att jag ska kunna skjuta 75 gr jakt kulor tex rhino el barnes x kulor. har inga bilder på bössan. den ligger på butiken å ska skickas direkt till smeden . kolven ska jag göra själv av laminat . har gjort en själv till 243 sakon ...
Publicerat Oktober 9, 201015 yr Författare liceserna för pipan å bössan inlämnade å betalda i fredags får dom på tisdag. bössan åker till smeden till veckan .. ringde till vapex i går å beställde laddverktyg till 6 mm br . längtar nu tills jag får bössan från smeden.,.,. ps bilder kommer då bössan är klar
Publicerat Oktober 21, 201015 yr Författare änteligen har bössan blivit klar ska hämta den i kväll....
Publicerat Oktober 21, 201015 yr Gud va' trevligt Väntar med spänning på bilder. Lät bygga en varmint/sporter i .308 för ett tag sedan. Ett Sako L579 lås, LW pipa i semi utförande och en laminatkolv från scratch. Inga konstigheter alltså - men fin blev den! Thomas på Forsa Bössmakeri gjorde ett perfekt jobb. Men faktum är att jag ångrar kalibern lite. .308:an är väl OK på alla sätt, men... En till pipa i 7mm-08 eller 6XC har snurrat i tankarna. mvh Danne
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Författare här kommer lite bilder på min 6 mm br norma . pipmyningen är 25,2 mm
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Visst är det en Stenroos pang? Ett ganska typiskt bygge av honom, ser ut att kunna skjuta rejält tätt, vad kan man säga, sweet rigg. /Christian
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Författare ja det är en stenros pang . har inte hunit testa den än . ska brejka in den i morgon . ska stycka två älgar i kväll. föresten så sköt jag min första ärg i söndags
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Grattis till första älgen får man säga då, förefaller som om Ålänningarna har gott om älg i år.. /Christian
Publicerat Oktober 22, 201015 yr Grattis te älgen Det var en klockrent fin bössa tung o go så den ligger still helt i min smak Mvh.
Publicerat Oktober 23, 201015 yr Härligt. Ja, Stenroos har förkärlek för rejäla pipor. Bara det att få ner den i pipkanalen... Den kommer förmodligen att ligga härligt stilla i skjutstöden. Du kan sitta lugnt och betrakta i 36X Weavern hur kulhålen stansas ut //Danne
Publicerat Oktober 25, 201015 yr Författare vilket jobb att brejka in en pipa , köpte värstings solvent idag den heter Butchs bore shine det ska var det bästa som finns på marknaden för piprengöring .. längtar till helgen för att se hur tätt den skjuter....
Publicerat November 12, 201015 yr Författare första tre skotten på 100 m vart en treklöver. skjuter som en gud gör den . ska prova nya laddningar p söndag...
Publicerat November 12, 201015 yr Mycket fin bössa! Mer exakt, vilken pipa köpte du? Funderar på en liknande fast för 6XC sä är lite nyfiken.
Publicerat November 14, 201015 yr Författare jag köpte en lotar walter pipa med räffelstigning 1-10 rostfri för att kuna skjuta 75 gr kulor för jakt å bänkskytte..
Publicerat December 5, 201015 yr Författare var å sköt min första bänkskytte tävling i dag med bössan . fick en serie på 15 mm på 200 m i hård blåst. den skjuter som en dröm gud...