Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgsjuka

Featured Replies

Publicerat

Är Älvsborgssjukan som sedemera kallades Älgsjuka tillbaka?

http://www.ut.se/nyheter/flera-fall-av-mys...gar(2134196).gm

Området ligger nordost om Ulricehamn dvs mot Mullsjö och om jag förstod artikeln rätt så har man hittat minst ett tiotal älgar det senaste året.

Själv jagar jag i Hökensås som ligger norr om Mullsjö och vi har också hittat ett antal älgar som dött oförklarligt de senaste åren dvs fler än normalt. Så det är ju inte utan att man undrar vad som händer....

Någon från området som har mer info eller fler i trakterna som hittat döda älgar?

Publicerat
  • Författare
Blä. "Älvsborgssjukan" vill väl ingen ha tillbaka..... Inte några UFO-älgar heller :rolleyes:

http://home.swipnet.se/vof-trestad/ufologi/rapp7.htm

Menar du att de inte hittat osedvanligt många döda älgar och att tidningen blåst upp det hela?

Jag kan ju iaf säga att de älgar som hittats i Hökensås där jag jagar inte är påhittade!

Publicerat
Menar du att de inte hittat osedvanligt många döda älgar och att tidningen blåst upp det hela?

Jag kan ju iaf säga att de älgar som hittats i Hökensås där jag jagar inte är påhittade!

Jag ifrågasatte absolut inte, var bara orolig. Sedan passade jag på att koppla till den vansinniga lite drygt 20 år gamla historien om UFO-älgen på Hunneberg, bara för att jag tycker den är skoj. Tror man kan hitta den på UFO-sveriges hemsida också. Man kunde i alla fall för 10 år sedan.