Publicerat Oktober 7, 201015 yr Hejsan undrar om det är någon som vet om man kan låsa targetrattarna på ett 5-20#50 kikarsikte? Tänkte så man inte råkar komma åt det när man är te skogen! Mvh salle
Publicerat Oktober 7, 201015 yr locktite?! Nej det skall inte finnas någon låsmekanism till dem, å andra sidan har jag haft tuber med externa rattar under de senaste fem åren, ingen gång trots intensiv och ibland banbrytande jakt har de ändrats av yttre omständigheter. Lösningen på ditt eventuella bekymmer är lite självlysande epoxi på nollan på ratten och en liten klutt på tuben, då kan du se det även i mörkret att allt linjerar och står rätt till. Jag för min del tror inte att du någonsin kommer få några problem. /Christian
Publicerat Oktober 7, 201015 yr Hejsan undrar om det är någon som vet om man kan låsa targetrattarna på ett 5-20#50 kikarsikte?Tänkte så man inte råkar komma åt det när man är te skogen! Mvh salle för de första så är det ju bara att innan ansmyging/skott slänga ett öga på att rattarna står i det läge du vill ha dem. för det andra så är dom ju inte fruktansvärt lätt att clicka så jag ser inte hur de ska kunna hamna ur läge förutom om man möjligen tappar ekipaget i backen eller något. däremot ska du ibland kolla att insektskruvarna för nollning av rattarna sitter som dom ska.