Publicerat Oktober 8, 201015 yr Jag och brorsan va på skjutbanan och provade hur kulorna svampade i en tidningsbunt, ganska stor skillnad. 6,5x55 Oryx 308WIN Sako Hammerhead 30-06 Oryx 30-06 Alaska Skaplig skillnad mellan Oryx och Alaska på 30-06:an Dock så skulle nog tidningsbunten fått blivit riktigt blöt, var nog lite i hårdaste laget nu när den inte var genomblöt
Publicerat Oktober 8, 201015 yr Kul att se skillnaden. Är det någon som har liknande bilder på Vulcan i 30-06? Jag sköt en udda 10-taggare ifjol med Vulcan. En perfekt lungträff(säkert ngt revben) men jag hittade minst 5 större fragment av kulan. Dvs den höll inte ihop ett skit!
Publicerat Oktober 8, 201015 yr Kul att se skillnaden. Är det någon som har liknande bilder på Vulcan i 30-06? Jag sköt en udda 10-taggare ifjol med Vulcan.En perfekt lungträff(säkert ngt revben) men jag hittade minst 5 större fragment av kulan. Dvs den höll inte ihop ett skit! Har skjutit en tjur på 30 meter med vulkan, den splittrades också och gav stor blodutgjutelse på ing. sidan.
Publicerat Oktober 8, 201015 yr Blöta och inte extrempackade tidningar är nog att föredra. Har skjutit i tidningar vid något tillfälle som varit torra inuti och då får kulorna betydligt mer stryk. Så här såg det ut med A-Frame 250 (96% restvikt) och Nosler Partition 250 (75% restvikt) ur min dåvarande 340 Wby Mag: