Publicerat Februari 5, 200620 yr Fick just ett telefonsamtal från min granne...hans flicka och sambo har fått något/någonting : i hundkojan vid deras hus och dom ville att jag skulle komma och se vad som finns där...kul ;D skulle åkt dit med detsamma men frun är tyvärr borta så jag måste vänta tills hon kommer hem... resultat kommer senare i kväll. Vad tror ni... ???
Publicerat Februari 5, 200620 yr Fick just ett telefonsamtal från min granne...hans flicka och sambo har fått något/någonting : i hundkojan vid deras hus och dom ville att jag skulle komma och se vad som finns där...kul ;D skulle åkt dit med detsamma men frun är tyvärr borta så jag måste vänta tills hon kommer hem... resultat kommer senare i kväll. Vad tror ni... ??? hmmm....det kan vara en sibirisk mördar hamster...alternativt den betydligt ovanligare tibetanska monster räven.... : Mvh Fredde
Publicerat Februari 5, 200620 yr Författare hmmm....det kan vara en sibirisk mördar hamster...alternativt den betydligt ovanligare tibetanska monster räven.... :Mvh Fredde Spännande ...själv tror jag på något "skabbdjur" ;D men vem vet kanske där är en uteliggare.
Publicerat Februari 5, 200620 yr Fick just ett telefonsamtal från min granne...hans flicka och sambo har fått något/någonting : i hundkojan vid deras hus och dom ville att jag skulle komma och se vad som finns där...kul ;D skulle åkt dit med detsamma men frun är tyvärr borta så jag måste vänta tills hon kommer hem... resultat kommer senare i kväll. Vad tror ni... ??? Ja tråor e je in vööråbåo! ;D haha.. (översatt till svenska för er som inte kan dialekt: jag tror det är en Vöråbo. )
Publicerat Februari 5, 200620 yr Här kommer en ledtråd........ MEN DET ÄR JU EN SIBIRISK MÖRDAR HAMSTER!!!! :o..... :-* ;D
Publicerat Februari 5, 200620 yr Författare Fick just ett telefonsamtal från min granne...hans flicka och sambo har fått något/någonting : i hundkojan vid deras hus och dom ville att jag skulle komma och se vad som finns där...kul ;D skulle åkt dit med detsamma men frun är tyvärr borta så jag måste vänta tills hon kommer hem... resultat kommer senare i kväll. Vad tror ni... ??? En illa åtgången skabbräv...det var den 6 skabbräven av 10 rävar totalt.... :'(
Publicerat Februari 5, 200620 yr Jag gissar skabbräv men man vet aldrig? Ja jag gissade rätt där gjorde du en välgärning
Publicerat Februari 5, 200620 yr oooppppss....min gissning var ganska fel.... : ;D Bra, en skabbräv mindre! Mvh Fredde
Publicerat Februari 6, 200620 yr Ok.. hr hade den kommit in där då.. stod den inte i en hundgård... hoppas de inte hade nån hund som varit där och blivit smittad... mvh tomas
Publicerat Februari 6, 200620 yr min gissning var ju ganska rätt. det är ju inte alls så stor sillnad mellan en igelkott och en skabbräv *host*
Publicerat Februari 6, 200620 yr Författare Ok.. hr hade den kommit in där då.. stod den inte i en hundgård... hoppas de inte hade nån hund som varit där och blivit smittad... mvh tomasKojan stod inne i en hundgård och när ägarna kom hem såg dom något som for in i kojan...och så ringde dom mig och frågade vad det kunde vara...jag trodde att det var något skabbdjur..så jag sa åt dem att stänga dörren på hagen så kommer jag dit...dom har hunden i hagen på dagarna och eftersom räven varit där förut(av gamla spår att dömma) så uppmanade jag dom att åka till veterinären med hunden.