Publicerat Februari 5, 200620 yr i början av veckan rengnade det här uppe, så på måndags morgonen så vart det ut och spåra av gryt och tur som var så hittade jag ett färskt räv spår som var bredvid ett gryt så det vart att ringa efter en dommare från delsbo ca:8mil för honom att åka! men vad gör man inte för hunden man har. han kom och vi drog iväg till grytet och jag postade ut honom och släppte in terriern, hon försvann som ett svart sträck ner i grytet . det tog en lång stund innan jag hörde något från henne men det dröjde bara några minuter efter skallen så kom räven och jag fickl rent håll och sköt flatt fall direkt! när jag tittade på klocklan så hadde det gått ca:20-25 min, jag måste fixa något så att jag hör(hörselskadad av allt skytte) min lilla bittsi vart godkänd på provet (men jag vet hur hon är men inte orkat att meriterat henne tidigare) mvh, samme
Publicerat Mars 24, 200620 yr Grattis! Kul när man får på papper att hunden funkar oxå...Det blir ju en officiell bekräftelse av det man redan vet....