Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Australienresan!

Featured Replies

Publicerat

Jag har nu bokat en stol till Australien 17dec för att åka på en god väns bröllop på nyårsafton.

Men efter det har jag tänkt att uppleva både aus och nz jakt men vart jag ska ta vägen eller vad jag vill jaga?!

Så är det någon som har varit där, så vill jag gärna ha tips och idéer ^_^

// Hanna

Publicerat

det är nog mest en fråga om hur mkt. pengar du e villig att spendera.

ex. vattenbuffel, gris, vildhästar, kameler, vildhundar i au.

tahr, kron, mm. på nz.

fiska kan man göra också.

Publicerat

för inte alls så stora summor kan du få koma hit och jaga grävling med din hund, antar att du hörde från rasmus att det gick bra igår? skämt åsido, australien och nz har sjukt mycket jaktbara arter, allt man kan tänka sig vara intresserad av att jaga verkar finnas där. själv skulle jag kunne tänka mig ett härligt wachteldrev på kamel, vore läckert. jag har ett par jaktfilmer från australien, både från Hunters Video och Rikard Racerback, så det finns en del inom ämnet om du vill kika.

Publicerat
  • Författare
för inte alls så stora summor kan du få koma hit och jaga grävling med din hund, antar att du hörde från rasmus att det gick bra igår? skämt åsido, australien och nz har sjukt mycket jaktbara arter, allt man kan tänka sig vara intresserad av att jaga verkar finnas där. själv skulle jag kunne tänka mig ett härligt wachteldrev på kamel, vore läckert. jag har ett par jaktfilmer från australien, både från Hunters Video och Rikard Racerback, så det finns en del inom ämnet om du vill kika.

Haha, ja fast Borgstena de är inte dumt men kanske inte riktigt samma klass som det är där borta, haha!! Men de får vi ser om den jakten i aus och nz slår grävlingjakten med ställande hund, mhm tveksamt alltså :D Ja ni hade en riktig kanon kväll juh, jag va oxå ut men de gick sämre för min del, men jag har ju jagat över den marken ett par gånger nu.

Ja jag ska kolla runt lite, har väl inte tänkt att lägga ut så mycke pengar där om de går

Publicerat

Wow! Jag räknar med massor av bilder sen och en rapport! :D

Publicerat

för nåt års sen läste jag om nån svensk kille som åkte ner till en farm i australien, och där fick skjuta så mycket räv, kanin, dingo och känguru han bara orkade, i gengäld fick han skjuta nån hjort eller gris emellanåt av farmarn.

Publicerat
  • Författare
Wow! Jag räknar med massor av bilder sen och en rapport! :rolleyes:

Ja självklart kommer det bilder och säkert en låååång historia =)

Publicerat
  • Författare
för nåt års sen läste jag om nån svensk kille som åkte ner till en farm i australien, och där fick skjuta så mycket räv, kanin, dingo och känguru han bara orkade, i gengäld fick han skjuta nån hjort eller gris emellanåt av farmarn.

Ja det tror jag oxå dom djuren är ju riktiga skadedjur där, så de får jag nog skjuta en del

Publicerat

Vill du hitta :rolleyes: så gå in på grannkanalens motsvarande arena och sök på minken. Hans Aus/NZ- tråd är något av det fränast jag läst.

Publicerat

det var just minken jag hade i åtanke....kanske skulle gå in där igen, vill minnas att det var mycket trevlig läsning

Publicerat

Ja, riktigt underhållande. Det ända som är "synd" är att man blir så jäkla sugen på att göra något liknande själv...

Lycka till med resan, ser även jag fram emot mängder med bilder :rolleyes:

• 2 months later...
Publicerat

Om du läser forum när du är ute åker så

har jag lite info till dig.

Finns mycket fin och billig jakt i fjordlands, nelson

och Tekapo regionen på sydön. Det du måste fixa

är en visitors fire arms pass hos pass polisen

och ett DOC hunting permit på närmsta DOC-kontor.

Sedan är du tillåten att jaga på all stateland inom

den regionen du befinner dig i. Finns kartor om vilka

områden som är ok. Arterna som har bra trofér är

Kron, Dov, Wapiti, Sika, Golden Thar, Chamois, Wallabys, Amarawa rams.

Mvh P-A Nilsson