Publicerat Oktober 9, 201015 yr Jag har nu bokat en stol till Australien 17dec för att åka på en god väns bröllop på nyårsafton. Men efter det har jag tänkt att uppleva både aus och nz jakt men vart jag ska ta vägen eller vad jag vill jaga?! Så är det någon som har varit där, så vill jag gärna ha tips och idéer // Hanna
Publicerat Oktober 9, 201015 yr det är nog mest en fråga om hur mkt. pengar du e villig att spendera. ex. vattenbuffel, gris, vildhästar, kameler, vildhundar i au. tahr, kron, mm. på nz. fiska kan man göra också.
Publicerat Oktober 9, 201015 yr för inte alls så stora summor kan du få koma hit och jaga grävling med din hund, antar att du hörde från rasmus att det gick bra igår? skämt åsido, australien och nz har sjukt mycket jaktbara arter, allt man kan tänka sig vara intresserad av att jaga verkar finnas där. själv skulle jag kunne tänka mig ett härligt wachteldrev på kamel, vore läckert. jag har ett par jaktfilmer från australien, både från Hunters Video och Rikard Racerback, så det finns en del inom ämnet om du vill kika.
Publicerat Oktober 9, 201015 yr Författare för inte alls så stora summor kan du få koma hit och jaga grävling med din hund, antar att du hörde från rasmus att det gick bra igår? skämt åsido, australien och nz har sjukt mycket jaktbara arter, allt man kan tänka sig vara intresserad av att jaga verkar finnas där. själv skulle jag kunne tänka mig ett härligt wachteldrev på kamel, vore läckert. jag har ett par jaktfilmer från australien, både från Hunters Video och Rikard Racerback, så det finns en del inom ämnet om du vill kika. Haha, ja fast Borgstena de är inte dumt men kanske inte riktigt samma klass som det är där borta, haha!! Men de får vi ser om den jakten i aus och nz slår grävlingjakten med ställande hund, mhm tveksamt alltså Ja ni hade en riktig kanon kväll juh, jag va oxå ut men de gick sämre för min del, men jag har ju jagat över den marken ett par gånger nu. Ja jag ska kolla runt lite, har väl inte tänkt att lägga ut så mycke pengar där om de går
Publicerat Oktober 10, 201015 yr för nåt års sen läste jag om nån svensk kille som åkte ner till en farm i australien, och där fick skjuta så mycket räv, kanin, dingo och känguru han bara orkade, i gengäld fick han skjuta nån hjort eller gris emellanåt av farmarn.
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Författare Wow! Jag räknar med massor av bilder sen och en rapport! Ja självklart kommer det bilder och säkert en låååång historia =)
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Författare för nåt års sen läste jag om nån svensk kille som åkte ner till en farm i australien, och där fick skjuta så mycket räv, kanin, dingo och känguru han bara orkade, i gengäld fick han skjuta nån hjort eller gris emellanåt av farmarn. Ja det tror jag oxå dom djuren är ju riktiga skadedjur där, så de får jag nog skjuta en del
Publicerat Oktober 10, 201015 yr för nåt års sen läste jag om nån svensk kille som åkte ner till en farm i australien, och där fick skjuta så mycket räv, kanin, dingo och känguru han bara orkade, i gengäld fick han skjuta nån hjort eller gris emellanåt av farmarn. Vill du hitta så gå in på grannkanalens motsvarande arena och sök på minken. Hans Aus/NZ- tråd är något av det fränast jag läst.
Publicerat Oktober 10, 201015 yr det var just minken jag hade i åtanke....kanske skulle gå in där igen, vill minnas att det var mycket trevlig läsning
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Ja, riktigt underhållande. Det ända som är "synd" är att man blir så jäkla sugen på att göra något liknande själv... Lycka till med resan, ser även jag fram emot mängder med bilder
Publicerat Oktober 10, 201015 yr aahhhh, precis läst igen hela hans berättelse, helt fantastiskt...här är länken: http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=27...nken+australien
Publicerat December 20, 201015 yr Om du läser forum när du är ute åker så har jag lite info till dig. Finns mycket fin och billig jakt i fjordlands, nelson och Tekapo regionen på sydön. Det du måste fixa är en visitors fire arms pass hos pass polisen och ett DOC hunting permit på närmsta DOC-kontor. Sedan är du tillåten att jaga på all stateland inom den regionen du befinner dig i. Finns kartor om vilka områden som är ok. Arterna som har bra trofér är Kron, Dov, Wapiti, Sika, Golden Thar, Chamois, Wallabys, Amarawa rams. Mvh P-A Nilsson