Publicerat Oktober 10, 201015 yr Ja, nu är man nervös inför sin första älgjakt! Vad ska jag packa med till imorgon nu1!!!
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Jag har bara jagat älg den här säsongen än, suttit på pass sex/sju dagar, så jag är ingen expert men jag hade med mig det här: -inskjuten bössa/ammunition -hörselskydd -jaktradio -sittunderlag -extra kläder -repstump (att koppla eventuell hund man beordras att koppla) -kikare -avståndsmätare (att mäta in lämpliga maxavstånd direkt) -karta -termos med varm dryck -kall dryck -mackor/bullar -korv/senap -chokladkaka/russin -buköppnare/kniv -kirurghandskar -tändstickor -licens/jakttillstånd -kamera Jag var också nervös inför första älgjaktsdagen, en för mig då ny jaktform, hade aldrig använt en jaktradio, etc... Sov dåligt den natten men det var en supertrevlig dag sen ändå :-) Allt ger sig! Ha en riktigt trevlig jakt! Och lycka till! /Rikard
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Handsprit är inte heller så dåligt att ha med o desinficera/tvätta knivar o händer med (vad gör man inte för köttkvaliteten) Här har vi jagat sen den 6 september och har haft uppehåll för brunsten denna helgen och börjar på nytt nästa helg den 16/10 Skitjakt på dig
Publicerat Oktober 10, 201015 yr skithuspapper! Det viktigaste av allt, har man glömt kan man ge sig f*n på att magen säckar ihop. Se till att ta med rejält med mackor, är ingen höjdare närmagen börjar kurra. Nyladdad mobil med diverse spel är inte dumt heller om man ska sitta och bara vaka, naturen är vacker men kan bli lite enformig strax efter lunch.
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Ahhh, naturligtvis - har dock inte behövt använda mitt så jag tänkte inte på det :-) /Rikard skithuspapper!
Publicerat Oktober 10, 201015 yr En järppipa kan vara kul att ha med också, kul o reta dom lite grann och öva inför järpjakten :-) /Rikard
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Ammonution beroende på hur många älgar ni har... Vi har en kvar så nu behöver man bara ta med ett skott...