Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Prisvärt 3-9x40?

Featured Replies

Publicerat

Måste köpa nytt kikarsikte då mitt nuvarande immar på insidan och då min budget ligger på MAX 2500 så undrar jag vad som är det bästa för dom pengarna eller helst mindre

Har tittat på detta undrar om det är någe och ha

Publicerat

Det fungerar o beroende på dina krav så kommer det vara ok eller bättre.

/Christian

Publicerat

Burris ff är det du ska ha för dom pengarna,inte gluggen du länkade till...

Publicerat
Måste köpa nytt kikarsikte då mitt nuvarande immar på insidan och då min budget ligger på MAX 2500 så undrar jag vad som är det bästa för dom pengarna eller helst mindre

Har tittat på detta undrar om det är någe och ha

Absolut inte, Bushnell skall heta "Elite" i efternamn för att vara något att lita på. Här är det bästa tips jag har: http://www.jaktbutiken.se/produkter/1291 Burris Fullfield II är nog de billigaste siktena som man kan räkna med lite kvalitet. Dom här fungerar bra.

Publicerat

instämmer med föregående hög av talare.. har numera gedigen erfarenhet av Burris-siktet och det enda jag har att anmärka på är att jag för tillfället inte har råd att köpa mycket dyrare sikten. ;)

Stark rekomendation.

Publicerat
instämmer med föregående hög av talare.. har numera gedigen erfarenhet av Burris-siktet och det enda jag har att anmärka på är att jag för tillfället inte har råd att köpa mycket dyrare sikten. ;)

Stark rekomendation.

Här kommer en röst till på Burris fullfield 2. Köpte ett sådant när ekonomin inte tillät nå dyrare...

Väldigt klar i optiken för dom pengarna,fint kors,ballistic plex tror jag det hette.

Skottfast på min .308 win. iaf. Fast jag blev skeptisk då jag såg:Made in the Philipines.

Fick för mig att jag köpt ett amerikanskt sikte...

Publicerat
  • Författare

Ok tack för svaren. ska ta och höra runt lite grann för har man lite matjord i fickorna kanske man kan ha turen och hitta ett begagnat i fräscht skick till bra pris. ska även höra med min lokale vapenhandlare om det kanske går att göra något åt mitt nuvarande sikte

Publicerat
Fast jag blev skeptisk då jag såg:Made in the Philipines.

Fick för mig att jag köpt ett amerikanskt sikte...

Gjorda på Filipinerna med amerikanska grejor och amerikansk kravstandard, så det är nog lugnt vad det verkar.

• 3 weeks later...
Publicerat

Bushnell elite serien är faksitkst bra och riktigt prisvärda, jag har ingen erfarenhet av trophy.

Nu är jag inte helt opartisk för jag har en japan-tillverkad bushnell elite 3200 3-9x40 till salu, men det gör siktet inte sämre, du får gärna höra runt och fråga vad andra tycker om dessa sikten.

Bland det bästa i den prisklassen. Min kusin har satt en 3-9x50 på sin Husqvarna i 9,3x62 och är jättenöjd. Jag har en för 2500 kr, helt ny i kartong, ingen kina kopia, vilket tyvärr är vanligt när det gäller en del märken, däribland bushnell. Skicka ett pm om du är intresserad.

MVH

Abborre

Publicerat

du kan beställa ett Bushnell elite 3200 från TOZ

jag gjorde det.....låg hemma i låda för 2200:-

dom kostar från 4100:- här hemma vad jag sett

Publicerat

Hur är sikten från Redfield nu för tiden? Det finns ju inte så många att välja på men dom är ju skapligt billiga och förr i tiden var dom väl ganska bra och dom går väl under leupolds vingar numera?

http://www.theopticzone.com/category/36533...d-evolution.htm

Publicerat
Hur är sikten från Redfield nu för tiden? Det finns ju inte så många att välja på men dom är ju skapligt billiga och förr i tiden var dom väl ganska bra och dom går väl under leupolds vingar numera?

http://www.theopticzone.com/category/36533...d-evolution.htm

Ska tydligen vara värd pengen de kostar, har själv funderat på att testa ett sånt från TOZ, i samband med köp av en dyrare glugg.

Publicerat

Jag är också lite sugen på att testa men jag vet inte vad jag skulle vilja ha den på för vapen... det enda rätta för mig just nu skulle vara ett sikte med ställbar PA och det finns ju inte på Redfield dessvärre.

En bra sak med Redfild är ju att produkterna från Leupolds sortiment med motljusskydd och alla dom olika linserna och flipups passar på Redfild.

Publicerat
  • Författare

såg att mitt nuvarande sikte fanns ju på TOZ http://www.theopticzone.com/default.aspx?a...ail&id=2361

någon som vet något om dom? velar mellan om jag ska köpa ett nytt (inte ett lika) eller är det värt att byta packningar i mitt BSA Catseye sikte

Publicerat
såg att mitt nuvarande sikte fanns ju på TOZ http://www.theopticzone.com/default.aspx?a...ail&id=2361

någon som vet något om dom? velar mellan om jag ska köpa ett nytt (inte ett lika) eller är det värt att byta packningar i mitt BSA Catseye sikte

Ted Moberg på Ted's Optikservice kan säkert hjälpa dig men frågan är ju om det inte blir billigare att köpa ett nytt Redfield i alla fall för siktet du vill laga ska ju skickas fram och tillbaka och dessutom kostar ju servicen lite hos Ted.

Ring och fråga Ted ang pris. 027014315

Publicerat
Ted Moberg på Ted's Optikservice kan säkert hjälpa dig men frågan är ju om det inte blir billigare att köpa ett nytt Redfield i alla fall för siktet du vill laga ska ju skickas fram och tillbaka och dessutom kostar ju servicen lite hos Ted.

Ring och fråga Ted ang pris. 027014315

jag tror det där är ett gammalt nummer till ted som inte funkar.

och nej bsa är inte värt att laga enligt mig. tror teds pris ligger runt 1200 kr nu.

Publicerat

Har ett Redfield Revolution 3-9x40, och är mkt nöjd.

/Dennis26

Publicerat
  • Författare
Har ett Redfield Revolution 3-9x40, och är mkt nöjd.

/Dennis26

ok var köpte du det då? och vad kostade de

Publicerat
ok var köpte du det då? och vad kostade de

Hade en djurisk tur.En polare var i Usa och han köpte med det hem.Jag gav 149 Dollar.Ser att det finns att beställa "over there" för samma pengar,+frakt iofs.Kan än en gång varmt rek det för dom pengarna, jag menar att folk köper ju Kina sikte för samma pengar och då är detta mkt bättre då det iallafall är skottfast.Sen att det inte är samma sak som ett Zeiss eller Swarowski är ju en helt annan sak. ;)

/Dennis 26

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Det blev ett Redfield Revolution 3-9x40 till slut. mkt nöjd. <_<

va på skjutbanan och sköt in det igår, skapligt mkt bättre skärpa än mig gamla bsa-sikte

11702_lar.jpg