Publicerat Oktober 12, 201015 yr Hej! Jag har så smått börjat fundera på att byta bort min Zoli 1900 i kal 30-06. Frågan är till vad? Jag jagar mest vildsvin o dov. Smyg o vakjakt. Är dessutom vänsterskytt! Hur går snacket om man gör en jämförelse mellan Remington och Tikka? Synpunkter mottages tacksamt! /Nissen
Publicerat Oktober 12, 201015 yr Hej!Jag har så smått börjat fundera på att byta bort min Zoli 1900 i kal 30-06. Frågan är till vad? Jag jagar mest vildsvin o dov. Smyg o vakjakt. Är dessutom vänsterskytt! Hur går snacket om man gör en jämförelse mellan Remington och Tikka? Synpunkter mottages tacksamt! /Nissen Haft remington och var nöjd med bössan och nu är jag tikka ägare och är nöjd med den med... Åk till en vapen handlare och kläm och känn på bössorna Då märker du nog mer vilken du kommer trivas med hur den känns i händer och vid anläggning... Det är då mitt råd...
Publicerat Oktober 12, 201015 yr jag har en remington ok den är ok men håller personligen tikka högre.
Publicerat Oktober 13, 201015 yr Författare jag har en remington ok den är ok men håller personligen tikka högre. Vad är det du tänker på då?
Publicerat Oktober 14, 201015 yr bätte kvalitet och finare att använda. Sen beror de ju på hur mkt man vill pimpa sitt gevär oxå, ska de vara direkt ur lådan håller jag med att tikka står högre, förutom tupperware kolven
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Sen beror de ju på hur mkt man vill pimpa sitt gevär oxå, ska de vara direkt ur lådan håller jag med att tikka står högre, förutom tupperware kolven svaret är laminat
Publicerat Oktober 14, 201015 yr har själv en tikka t3 varmint stainless.. Aldrig skjutit med en remington men ja älskar min tikka och den har riktigt fina träffbilder.
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Författare Varför bytet ? Fel på Zolin ? Nej,för all del. Egentligen har jag bara kolvnojja. Har tröttnat på tejp, wellpap ,skumgummi o neoprenfodral för att få upp höjden på kolvkammen! Jag skulle i stället behöva en höj o sänkbar kolvkam till min kikare med 50 glugg, o tänkte att man i så fall skulle sätta den på en lite finare "maskin". Vet inte om min är värd att lägga 2000 tusen till på! Är heller inte så nöjd med min "Bayerska" kolv. Skulle gärna ha en rak kolv i stället. Zolis "Driven hunt" har i mina ögon en fin kolv. Hög o rak kolv, men vet inte om den görs i vänster. Och så har jag sett att både Remington o Tikka har en del vänstermodeller,därav min fråga om vilken modell man skulle satsa på om det blir aktuellt att byta!
Publicerat Oktober 15, 201015 yr Det är roligt att byta vapen och få testa nytt. Annars kostar du på dig en ny kolv om bössan funkar bra.
Publicerat December 25, 201015 yr har själv en tikka t3 varmint stainless.. Aldrig skjutit med en remington men ja älskar min tikka och den har riktigt fina träffbilder. Har beställt en tikka t3 varmint stainless 308w, har du nån erfarenhet av den bössan?
Publicerat December 26, 201015 yr Min uppfattning är att Remington behöver lite småjusteringar för att skjuta bra, men när det är gjort fungerar den strålande! Det jag behövde var justering av trycket som låg på ca 2,5kg på min Rem 700 CDL (detta är lätt att göra själv). Det som är så bra med Rem är priset, 9900kr fick jag min 700 CDL i kaliber .30-06 i vänsterutförande. Har skjutit Tikka T3 Lite i samma kaliber och den skjuter också perfekt, så denna behöver man inte göra några justeringar på alls. Om du gillar att pyssla lite och gärna gör det före att köpa en dyrare bössa så rekommenderar jag helt klart Remington 700 CDL, VTR, LTR och allt va dom nu heter, vänterutförande kostar inte mer. Mvh