Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny laddutrustning, Singelstagepressar

Featured Replies

Publicerat

Jag har tidigare laddat hos en bekant som är duktig och har all möjlig utrustning, jag köpte verktyg för min kaliber och lite annat för att bidra, nu har han skaffat en grinig kärring så det blir inte att man åker dit så ofta och laddar, därför tänkte jag skaffa egen utrustning.

Jag har RCBS verktyg för 270 WIN och ska köpa resten...

Så till min fråga, ska man köpa en Rock Chuker Supreme, Hornady Lock-N-Load Classic, Redding Boss, Lee Classic????

Lönar det sig att köpa ett KIT e.x Rcbs Rock Chucker Supream Master Kit eller Hornady Press Lock-N-Load CLASSIC KIT, Redding Boss Pro-Pak, Lee Breach Lock Challenger Kit?

Publicerat
Jag har tidigare laddat hos en bekant som är duktig och har all möjlig utrustning, jag köpte verktyg för min kaliber och lite annat för att bidra, nu har han skaffat en grinig kärring så det blir inte att man åker dit så ofta och laddar, därför tänkte jag skaffa egen utrustning.

Jag har RCBS verktyg för 270 WIN och ska köpa resten...

Så till min fråga, ska man köpa en Rock Chuker Supreme, Hornady Lock-N-Load Classic, Redding Boss, Lee Classic????

Lönar det sig att köpa ett KIT e.x Rcbs Rock Chucker Supream Master Kit eller Hornady Press Lock-N-Load CLASSIC KIT, Redding Boss Pro-Pak, Lee Breach Lock Challenger Kit?

Jag köpte ett challanger kit, fungerar alldeles utmärkt till mitt husbehov :ph34r: Har i efterhand bytt ut vågen mot en digital, det snabbade upp laddandet en del.

Jag skulle tro att RCBS, Redding och Dillon håller högre kvalitét, men som sagt - för mitt jaktliga husbehov funkar det utmärkt. Kolla www.smartreloader.com för bra priser!

Nu laddar jag mycket till pistol också, så jag kommer nog komplettera med en progresiv press.

Publicerat
  • Författare

Jag har fått ett väldigt bra erbjudande på en Hornady Lock-N-Load Classic kit, är det bra grejor?

Jag gillar att det är digitalvåg med i kitet...

Det är denna jag menar

http://www.hornady.com/store/Lock-N-Load-Classic-Kit/

Hittade några filmer på Tuben också...

Pressen

Krutmåttet

Digitalvågen

Publicerat

Köpte ett Rock Chucker kit begagnat för många år sedan. Funkar fortfarande utmärkt för gevärsladdandet. Dillon har en grym servicekänsla, och jag har kompletterat med en progressiv sådan för enhandsvapnen.

Publicerat
Jag har fått ett väldigt bra erbjudande på en Hornady Lock-N-Load Classic kit, är det bra grejor?

Det är denna jag menar

Pressen

Krutmåttet

Digitalvågen

Har ingen personlig erfarenhet av den pressen men vill minnas att den inte är av gjutjärn, aluminium?

Publicerat

Det är denna jag menar

Pressen

Krutmåttet

Digitalvågen

jag skulle inte tveka att köpa det kitet.