Publicerat Oktober 13, 201015 yr Har sedan en tid tillbaka en SKB 51 bock. Har försökt hitta lite info om den, som t.ex när den är tillverkad och om det är en trap-modell. Det lilla jag lyckats hitta när jag googlat ser inte ut som min bössa, alla andra är graverade medans min är helt matt svart. Hörde av mig till SKB firearms men fick aldrig något egentligt svar på mina frågor. Någon här kanske som vet mer om min modell?
Publicerat Oktober 15, 201015 yr Läste nått test ur svensk jakt från 80 talet nån gång. Ska se om jag kan hitta på den. Min 51'a har ett par knippen harar och en jäkla drös skräpfågel på sitt samvete så hittills har jag inget att klaga på Skulle va bakelit bakkappan då men det är absolut inget som stör annat än utseendemässigt. Du har inga choker till din va?
Publicerat Oktober 15, 201015 yr Författare Nej, inga choker till min, den har än så länge två rävar och lite duvor på samvetet så jag klagar inte heller... =) Är din också helsvart? och utan automatsäkring?
Publicerat Oktober 15, 201015 yr Ingen automatsäkring & inga choker Det enda jag vet om min är att den är från mitten av 80 talet nån gång. Ser ut så här:
Publicerat Oktober 16, 201015 yr Författare ok, tjusig bössa där! verkar vara svårt överlag att hitta info om den här modellen...
Publicerat November 24, 201015 yr ok, tjusig bössa där!verkar vara svårt överlag att hitta info om den här modellen... Skall själv åka och hämta en SKB 51:a imorgon och hitta lite info på ett danskt forum http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?...573&start=0 där den sägs vara en licensbyggd BSA 500. Mitt exemplar är lite mer slitet men priset var svårt att motstå.