Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Benstöd

Featured Replies

Publicerat

Hejsan, någon som säljer Atlas benstöd för picatinny rail i Europa ?

Vilken modell är de man ska ha?

Tips mottages tacksamt!

Publicerat

1. Det tror jag inte att det finns någon sådan åf,

ev Roedale men efter att ha haft insikt i en del affärer med honom som part är inte det något jag rekommenderar.

2. Det beror på vilket vapen den skall på, jag har en model V5 man är nu på V8, version 1-8, min är den som man skruvar fast, fördelar är att den inte bygger höjd i monteringen,

nackdelen är att det teoretiskt sätt går att slita ut skruvarna, jag har ännu inte gjort det, av o på minst 100 gr.

Modellerna med snabbmontage är läckra, jag har länge känt ett "behov" av en sådan.

Om jag får tycka skall man köpa med cleats, dvs fötter med lite klor på samt förlängningsdelarna som finns, detta för att göra benstöden jaktliga också o inte bara för verkligt bukskytte.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Tack för svar Christian, skulle du välja BT10-LW17 - Atlas Bipod eller vanliga BT10?

Jo kanske är lika att köpa allt lull lull på en gång!!

Publicerat

Jag har precis betalat för ett par LW 17 stöd,

skulle tro att det är en lika bra produkt som mina gamla stöd,

snabbfästet är bara en bekvämlighetsgrej,

med tanke på att frakten är en 400:ring över vattnet så är det nog smartast att göra en stor beställning,

jag kan ta din nya stock i pant i stället så kan du få låna mina stöd sen.. :rolleyes:

/Christian

Publicerat
  • Författare
Jag har precis betalat för ett par LW 17 stöd,

skulle tro att det är en lika bra produkt som mina gamla stöd,

snabbfästet är bara en bekvämlighetsgrej,

med tanke på att frakten är en 400:ring över vattnet så är det nog smartast att göra en stor beställning,

jag kan ta din nya stock i pant i stället så kan du få låna mina stöd sen.. :rolleyes:

/Christian

Haha visst men vilken av dem ;)?

Jo ska de beställas blir de ju allt på en gång! Vart handla du ifrån?

Publicerat

Du har bara en intressant kolv/pang

resten är ju sådant som jag redan har skjutit med.

Jag har beställt via SH, ja du vet nog vilket fora det är :rolleyes:

/Christian

Publicerat
  • Författare

Ja precis!

Okay ska kolla lite om de går att få tag i något till vettiga priser då =)!

Publicerat

Räkna med 220 USD för den vanliga varianten och 280 för den med snabbfäste.

Kör hårt.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Ja precis plus leg extension och riktiga fötter :lol:!

• 4 weeks later...
Publicerat
Du har bara en intressant kolv/pang

resten är ju sådant som jag redan har skjutit med.

Jag har beställt via SH, ja du vet nog vilket fora det är :wub:

/Christian

Hallå

Tänkte också investera i ett par Atlas Bipods, vilket företag köpte ni sakerna ifrån (SH?). Har en släkting från US som ska hit över jul så det blir till att fylla hans resväska med prylar. Sist när han skulle vara "snäll" och hjälpa mig att skicka saker så använde han UPS expressbud som tog 4 dgr och jag blev 4000 kr fattigare:(

/ Fredrik

Publicerat

Fredrik för en omedelbar leverans skulle jag rekommendera Rifles Only som beställningsmottagare.

En annan sak är du säker på att du "behöver" ett atlas stöd?

/Christian

Publicerat
Fredrik för en omedelbar leverans skulle jag rekommendera Rifles Only som beställningsmottagare.

En annan sak är du säker på att du "behöver" ett atlas stöd?

/Christian

Tack för infon.

"Behöver" är en definitionsfråga:) Det är nog mycket som man egentligen inte verkligen måste ha men besitter man ett lite för stort "habegär" för sitt eget bästa så är det svårt att stoppa sig. Jag har idag ett par Harris, längsta modellen och den är på tok för hög i det lägsta läget. Skjutställningen blir helt skev så det klassar jag som ett felköp. När man ändå har chansen att få över ett par stöd fraktfritt så tänkte jag att det är lika bra att lägga ngra extra kronor och inte kompromissa. Övertalar mig själv på samma sätt gång på gång:)

Publicerat

Ja men då så,

bara så du vet vad det är du vill ha?

Du vet att Atlasen fästs mot en Picatinny skena på stocken?

Efter att ha haft ett par av deras Mark 5 eller vad man skall kalla modellen, nu är de på modell 8 i snart två år kan jag konstatera att de har hållt väl för mycket skytte och jakt och att de är lagomt höga som de är i grund utförandet.

Nåja kör hårt säger jag, skall du inte passa på att fråga lill-george om han vill ha ett par också? Om han nu inte fixat dem redan?

/Christian

Publicerat

Hmm, tackar för tipset om railen, visste faktiskt inte det, har inte hunnit läsa så mycket. Behöver man den om man kör snabbfästet? Tycker stödet verkar riktigt smidigt och just att man kan tilta det i olika lägen framåt och bakåt känns bra, med vagga och ett snabbfäste så har man nog allt som behövs på ett stöd till banan och jakten.

Lill-George, kan du vänta till jul/nyaår så ska jag nog kunna få släktingen att trycka ner det i väskan åt dig med. Men sedan kommer nästa problem och det är att jag bor en bit söderöver från dig men du kanske har vägarna förbi. Hör av dig om du vill.

Publicerat
  • Författare

Fredrik L du har pm!

Publicerat
Hmm, tackar för tipset om railen, visste faktiskt inte det, har inte hunnit läsa så mycket. Behöver man den om man kör snabbfästet? Tycker stödet verkar riktigt smidigt och just att man kan tilta det i olika lägen framåt och bakåt känns bra, med vagga och ett snabbfäste så har man nog allt som behövs på ett stöd till banan och jakten.

Lill-George, kan du vänta till jul/nyaår så ska jag nog kunna få släktingen att trycka ner det i väskan åt dig med. Men sedan kommer nästa problem och det är att jag bor en bit söderöver från dig men du kanske har vägarna förbi. Hör av dig om du vill.

Fredrik- oaktat vilket fäste man har valt är det infästning mot picatinny skena som gäller, ergo en sådan måste monteras på stocken.

/Christian