Publicerat Oktober 13, 201015 yr Godkväll, damer och herrar. Tänkte haka på här och se vilka nya erfarenheter och utbyte det ger. Är en glad småvilts jägare och lerduvsskytt från skåne. Utrustningen som används ser ut som så här Mina verktyg. Har sett att här är fler Benelli entusiaster här.
Publicerat Oktober 13, 201015 yr Tja! Kul och spännande, trevliga redskap! Skriv gärna en presentation i medlemsarean. En pump men vad är den andra, halvautomaten? Mvh!
Publicerat Oktober 13, 201015 yr Författare Hipshot, Tja tja! Presentation är fixad, snabbt improviserad men lagom informativ. Bössorna är en Benelli M2 med 26" pipa (kaliber 12) och pumpen är en Supernova med 24" pipa (kaliber 12).
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Bra presentation, tveklöst lagom! M2:an.. funkar bra? Har en Comfort som gått som en klocka men drabbats av en antydan till disharmoni då en del talar för att pipan inte pekar rätt, skjuter snett helt enkelt. Sannolikt förarrelaterat men jag är osäker, ska provskjuta idag. Lurar på att ersätta Comforten med någont och det som då lockar mest är Cordoba. Osäker på om de tar in den i sverige.. Saga sporting pluggen högst upp i högen, vad är det.. eller bly-stål? Gram? Pris? Anar att du har en hel del gemensamt med sign Wizard.. skånepåg med otypisk dialekt som gör allt med sin Browning bock Mvh!
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Författare Hipshot; M2an är precis en vecka gammal och eftersom banorna är stängda och jag inte kommit iväg ner till gården utanför Trelleborg har inte ett skott avfyrats med den än, men jag vill lova att jag är mer än sugen på att få inviga den. Vad jag förstår så kan Sako plocka hem vilken Benelli modell du än vill, men det rör sig om 6 månaders väntetid så det är lite segt. Cordoban ser sjukt fin ut, har även spanat på Supersporten men jag kan tänka mig att priset på den i Sverige blir något helt annat än humant. Sporting patronerna högst upp är 28g bly 7or, som jag fick med i köpet av M2an (på Kristianstad Jakt och Fritid). Har inget exakt pris på de separat men jag tror det rörde sig om ca 2:-st (med reservation). Det låter absolut som att jag och "Wizard" har ett och annat gemensamt.
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Supersporten finns faktiskt i Sverige! Hittade den i Sako Swedens monter på någon mässa för några år sen, den var en ytterst trevlig bekantskap och såvitt jag minns faktiskt inte hutlös dyr.. Speciellt inte om du jämför med Berettas brytbara historia. Ringde Sako här om dagen, ringde 11.30 och fick beskedet i luren att Sako hade stängt för lunch mellan 12-12.30 Ska iaf testa igen så får vi se.. Det enda jag inte riktigt gillar med Cordoban är att den har en 10 mm spång. Av någon märklig anledning så trivs jag inte med dessa motorvägar till spänger.. Saga pluggen gillar jag! Har för mej att Wizard sköt axeln ur led med dem under ett race här uppe i Roslagen.. eller om det var Hull Pro One.. hur som, Saga är jävligt rappa att skjuta med! Gillar dem och NSI rätt skarpt. Ringer Sako nu! Mvh!
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Författare Det var värst! Jag gjorde en procent jämförelse med vad bössorna jag har kostar i USA mot Sverige och kom fram till att om samma procentsats gäller så är Supersporten i det närmsta hutlöst dyr. Återkom gärna med en prisuppgift på en om du hör något, kanske är en sådan man får ställa in siktet på som bössa #3 i skåpet. (Inte för att jag har råd innan jag börjar jobba igen, men ändå). Ah, den gamla klassiska att inte ändra telefonsvararen, det har man varit i båda ändar av vid mer än en handfull gånger. Är det inte 10mm spång på M2an också? har inte mätt och har inte tid nu eftersom jag snart måste springa till skolan. Är det inte samma pipset till Comforten som till M2an? Saga patronerna har jag endast goda erfarenheter av så här långt, har dragit iväg lite över 1000st i Supernovan så här långt. Priset på 1,65:-st (vid 1000 eller fler) känns som ett klart överkomligt pris dessutom (på skeet laddningarna i stål). Fridens!
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Har han mer kvar av de där sporting pilarna? Man kanske skall ställa undan en halv pall eller så till sig själv?! Inte för att jag förtjänar/behöver dem. /Christian
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Vart inringd på andjakt hastigt och lustigt, brist på hundar men innan jag drar så.. Supersporten tar de inte in längre, tydligen så är de försiktiga med att ta in modeller där det inte är tvärsäkert att vapnen laddar om 24 gram som vi envisas med här i landet De har dock tagit in ett knippe så någonstans där ute finns det några bössor! Cordoban.. de kunde inte ge besked men killen jag surrade med..som var supertrevlig förövrigt skulle kolla med inköpschefen i morgon och återkomma. Fanns en del faktorer som kunde skita sig bland annat så kunde modellen vara avsedd enbart för amerikanska marknaden men det visste han inte. Time to go! Mvh!
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Författare Christian N; Menar du 28g bly patronerna? I så fall tror jag att han har fler hemma, kanske inte i den kvantiteten men säkert några tusen, ring och fråga på 044-23 60 01 (Lasse heter han som vet mest och bäst). Gör du det får du gärna skriva ett exakt pris på de här, så man vet inför framtiden. Om du menar skeet laddningarna i stål så tog jag de sista 1000 när jag var där här om veckan, inte otänkbart att han har fått hem nya dock, bara att fråga. Hipshot; Det var som fasiken, jag som trodde det var en modell som inte sett Sveriges gränser än. (Där var inga på Benelli Tripel Sporting tävlingen i Haninge när jag var där) Du får gärna skriva mer när du hör mer.
Publicerat Oktober 14, 201015 yr -Stort tack, stål är inget jag föredrar att köpa, men 28:or i bly är trevligt, jagar du i trakterna kring C4-staden också eller handlar du bara pangar där? /Christian-som gärna skulle komma ut o jaga lite gås kring C4-staden.
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Författare Christian N; Jag har inte jagat i de trakterna än i alla fall men känner folk som bla jagar hjort där omkring, så man vet aldrig. Kanske får en chans att följa med de någon gång (om det skulle bli småvilts jakt vill säga). Jag har tillgång till mark utanför Trelleborg och har jagat med bekanta utanför Höganäs, mer bevandrad än så är jag inte än. Det har blivit så att jag handlar bössor och bulor i Nöbbelöv, eftersom han hade rätt grejer hemma och dessutom var väldigt trevlig och hjälpsam, så därför blev jag en återkommande kund.
Publicerat Oktober 14, 201015 yr ursäkta att jag kapar tråden lite men vill ni gärna ha Saga sporting så kan ni ju väl komma över för en ordentlig kråkjakts wiijkend hit hos radium och sedan packa bakluckan full med saga sporting ? och välkommen INE!
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Författare Radium; Hade inte Finland legat så långt borta så hade jag mer än gärna tagit en wiijkend (holländsk stavning?) hos dig! Saga sporting patronerna hade vi ju skjutit slut på, så det hade varit lika mycket plats på vägen hem som dit, så att säga.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Författare Månaderna har gått. Supernovan har följt med på ett par jakter till och har hjälpt mig fälla en hare, ett gäng duvor och ett par kanada gäss så här långt. Nu är ju säsongen mer eller mindre slut och man går bara och rullar tummarna tills lerduvebanorna runt om i landet öppnar igen. Supernovan har gått igenom nära 1400 patroner sen i slutet av förra sommaren. M2an har gått igenom strax över 400 patroner. Den har dock bara sett bruk mot lerduvor än så länge. Ny bild.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Utrustningen som används ser ut som så här Wow, köper du ammunition på pall?
Publicerat Februari 18, 201115 yr Författare Wow, köper du ammunition på pall? Ser mer spektakulärt ut än vad det är. Köper bulk till lerduveskyttet. Den gången vart det 1250st och sen fick jag lite på köpet med M2an också släpade jag fram lite jakt ammunition. Men hur är det, kan man kalla sig lerduveskytte-entusiast med mindre än 1000 patroner hemma?