Publicerat Oktober 14, 201015 yr Jag börjar bli sugen på att skaffa en sbs. Finns det väbalanserade bruksbössor för under 5000kr? Har ni förslag på vad jag ska hålla ögonen öppna efter? Tack på förhand / Thomas
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Detta med välbalanserade är ju lite individspecifikt.. Men helt givet så finns det. Minns en uppsjö av Merkel 8:or som kanske inte beskrivs som välbalanserade av alla men nog funkar de såvida kolvhalsarna inte är spruckna. Mvh!
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Författare Detta med välbalanserade är ju lite individspecifikt.. Men helt givet så finns det. Minns en uppsjö av Merkel 8:or som kanske inte beskrivs som välbalanserade av alla men nog funkar de såvida kolvhalsarna inte är spruckna.Mvh! Tack för snabbt svar. Då ska jag hålla koll efter merkel 8ór och passa mig för spruckna kolvhalsar. Något mer att tänka på ? Fler tips ?
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Beretta 425 är fina, har en bekant som älskar sin 425'a. Dom brukar ligga mellan 4000-5000 i fint skick...
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Tack för snabbt svar.Då ska jag hålla koll efter merkel 8ór och passa mig för spruckna kolvhalsar. Något mer att tänka på ? Fler tips ? Är du lite nationalistisk så går det att hitta en Husqvarna 1310 i bra skick för ett antal tusenlappar. //Lasse D.
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Sök lite på Blocket.se där brukar det va en uppsjö av sbs som man kan få för en billig peng mvh
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Författare Sök lite på Blocket.se där brukar det va en uppsjö av sbs som man kan få för en billig peng mvh Tack för alla svar. Mitt lilla problem har ju varit att jag inte vetat vad jag ska kolla efter. Men nu har jag ju fått lite tips tack vare er. Blocket kollas dagligen. =P
Publicerat Oktober 14, 201015 yr jag har en baical sbs, helt perfekt jaktvapen som ligger bra vid anläggningen. anledningen till att jag vill göra mig av med den är för att göra plats för en kombi i garderoben. kan ta lite bilder och posta här idag
Publicerat Oktober 14, 201015 yr http://widforss.chiaro.mrfriday.com/?p=vap...sa=Hagelgev%E4r Kolla länken från Widfors auktion i Maj. Här ser du lite vad begagnat kan tänkas kosta. Jag tillhör de patriotiska och rekomenderar gärna en gammal HVA. Men då hellre en 310 än 1310. Är du ute efter balans så skall du gärna leta efter en 310 i kal 16. (Fanns en på autionen) Svårt med träningsplugg men suverän i skogen. Har själv en 310 BS i kal 16. Skillnad mot AS är så vitt jag vet bara valet av träbit, några extra krusiduller i gravyren samt namnet på ekipören... En samlare jag känner tycker jag mishandlat den när jag öppnat chokerna och brotchat upp patronläget till 70mm. Men jag har den för att jaga med inte för att visa upp... MVH // Henrik
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Författare http://widforss.chiaro.mrfriday.com/?p=vap...sa=Hagelgev%E4rKolla länken från Widfors auktion i Maj. Här ser du lite vad begagnat kan tänkas kosta. Jag tillhör de patriotiska och rekomenderar gärna en gammal HVA. Men då hellre en 310 än 1310. Är du ute efter balans så skall du gärna leta efter en 310 i kal 16. (Fanns en på autionen) Svårt med träningsplugg men suverän i skogen. Har själv en 310 BS i kal 16. Skillnad mot AS är så vitt jag vet bara valet av träbit, några extra krusiduller i gravyren samt namnet på ekipören... En samlare jag känner tycker jag mishandlat den när jag öppnat chokerna och brotchat upp patronläget till 70mm. Men jag har den för att jaga med inte för att visa upp... MVH // Henrik Tjena, tack för ditt inlägg. Låter intressant med HVA. Hur är din 310 i kolvkammen, hamnar den bra i anlägget ? Jag är lite orolig att de ska vara för låga, kankse bara för att min gamla ärva AYA är det.. / Thomas
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Tjena, tack för ditt inlägg.Låter intressant med HVA. Hur är din 310 i kolvkammen, hamnar den bra i anlägget ? Jag är lite orolig att de ska vara för låga, kankse bara för att min gamla ärva AYA är det.. / Thomas Min passar mig utmärkt. Men det här måste du själv prova ut på det exemplaret du är intresserad av. På så här gamla bössor får man vara med på att passformen är olika från bössa till bössa. Om det beror på att måttbeställning var vanligare eller på att man oftare krökte om dem eller helt enkelt på att handarbete inte blir lika från gång till gång på samma sätt som maskinfräst kan man undra. Har inte en aning. MVH // Henrik