Publicerat Februari 6, 200620 yr Är det någon som har erfarenhet av att ha tak över hundgårdarna. Måste vara en fördel när det gäller snö, regn osv. Har för mig att det finns färdiga lösningar på detta!
Publicerat Februari 6, 200620 yr var hemma hos en igår som hade det, han hade plåttak, som en carport med hönsnät runt
Publicerat Februari 6, 200620 yr Jag har tak på min hundgård.Jo visst det snöar ju inte in dit,men å andra sidan så regnar det ju inte heller,efter en tid så börjar det lukta piss ganska så mycket i och med att regnet inte sköljer singlet.Men det går ju att avhjälpa med vatten slangen,fördelarna överväger då för mig att ha tak..
Publicerat Februari 6, 200620 yr Tak över hela hundgården ? Bra med skugga under heta sommardagar , men är väl välkommet med soljus för hundar som tycker om det (d flesta gör väl det).
Publicerat Februari 6, 200620 yr Författare men är väl välkommet med soljus för hundar som tycker om det (d flesta gör väl det). Det vore synd att ta bort detta nöje för dem, så jag fortsätter att skotta! Trots allt är det ju inte så ofta det snöar så mycket på mina breddgrader!
Publicerat Februari 6, 200620 yr Jag känner några som har tak över hela sina hundgårdar...men när dom bygger nytt gör dom inte om det...för det börjar lukta mycket... då inte regn och snö kan skölja ner det. Så mitt tips är...inte tak över hela hundgården.
Publicerat Februari 6, 200620 yr man kan ju ha tak över halva så får det lite skugga och skydd mot regn och snö..
Publicerat Februari 7, 200620 yr Jag har tak på min hundgård.Jo visst det snöar ju inte in dit,men å andra sidan så regnar det ju inte heller,efter en tid så börjar det lukta piss ganska så mycket i och med att regnet inte sköljer singlet.Men det går ju att avhjälpa med vatten slangen,fördelarna överväger då för mig att ha tak.. Vad har Du för lutning på taket så att snön glider av?
Publicerat Februari 7, 200620 yr man kan ju ha tak över halva så får det lite skugga och skydd mot regn och snö..När jag bygde min nya hundgård så planerade jag tak över halva delen av båda hagarna...men har ännu inte lagt dit taket...kanske jag inte gör det heller.Här är några bilder på mitt nybygge!