Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaga från husvagn- vad gäller?

Featured Replies

Publicerat

En annan sak! Vad gäller i detta fallet? Husvagn eller jaktkoja på hjul hängandes på bil... Får du sitta i husvagnen och jaga, samtidigt som den sitter fast på bilen?

Publicerat

Detta har ju inte så mycket med Viltdata att göra :) !

Delade alltså tråden, och Ola får svara.

Publicerat
  • Författare
Detta har ju inte så mycket med Viltdata att göra ;) !

Delade alltså tråden, och Ola får svara.

Tack! Jag var för snabb som vanligt... :D

Publicerat

Slänger in en delfråga i stället för att starta en ny tråd.

Får man jag med en bensinmotor (typ motorsåg) på pakethållen på cykeln, dvs en motor som bara låter, men inte driver?

Mest nyfiken, äger inte ens en motorsåg.

Publicerat
  • Författare
Tack! Jag var för snabb som vanligt... ^_^

Jag tror detta är en klurig fråga och hittar inget om det i några jaktparagrafer.. :rolleyes:

Publicerat
Slänger in en delfråga i stället för att starta en ny tråd.

Får man jag med en bensinmotor (typ motorsåg) på pakethållen på cykeln, dvs en motor som bara låter, men inte driver?

Mest nyfiken, äger inte ens en motorsåg.

nej

Publicerat
En annan sak! Vad gäller i detta fallet? Husvagn eller jaktkoja på hjul hängandes på bil... Får du sitta i husvagnen och jaga, samtidigt som den sitter fast på bilen?

Det beror på. Om motorn är igång-aldrig. Om det gått en väldigt lång tid från det att du parkerade så är det i teorin möjligt, men inte säkert.

Publicerat

För att krångla till det lite till... :D

Om jag har en vakkoja och kör ett litet bensinelverk i anslutning till kojan. Är det lovligt att jaga därifrån?

Publicerat
För att krångla till det lite till... :)

Om jag har en vakkoja och kör ett litet bensinelverk i anslutning till kojan. Är det lovligt att jaga därifrån?

Motordrivna anordningar får inte användas för att avleda viltets uppmärksamhet från den som jagar. Du kan således få problem med ett elverk...

Publicerat

Om elverket inte har till syfte att avleda uppmärksamheten kan det inte vara förbjudet.

Publicerat
  • Författare
Det beror på. Om motorn är igång-aldrig. Om det gått en väldigt lång tid från det att du parkerade så är det i teorin möjligt, men inte säkert.

Nej, om motorn vet jag, men för övrigt om inget görs för att avleda viltet, borde det var tillåtet. Säkert ligger detta i den s.k gråzonen där ingen vet exakt vad som gäller... Och är det ingen som vet är det inte heller olagligt! <_<

Publicerat
Nej, om motorn vet jag, men för övrigt om inget görs för att avleda viltet, borde det var tillåtet. Säkert ligger detta i den s.k gråzonen där ingen vet exakt vad som gäller... Och är det ingen som vet är det inte heller olagligt! ^_^

I så fall kan man hävda att bilens motor inte heller är igång för att avleda viltets uppmärksamhet, utan för att hålla värmen till exempel...

Publicerat
Om elverket inte har till syfte att avleda uppmärksamheten kan det inte vara förbjudet.

Ditt subjektiva syfte är irrelevant. Det är vad du objektivt sett anses göra som avgör.

Publicerat
Ditt subjektiva syfte är irrelevant. Det är vad du objektivt sett anses göra som avgör.

Det är din tolkning som kanske eller kanske inte är rätt.

Publicerat
  • Författare
I så fall kan man hävda att bilens motor inte heller är igång för att avleda viltets uppmärksamhet, utan för att hålla värmen till exempel...

Tycker jag var ett dåligt exempel, när vi vet till 100% att bilens motor inte får vara igång oavsett...

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.